3699
Sök

Blinkers funkar endast med motor av

435 Inlägg
4 augusti 2012
Trådstartare
har en opel rekord -64(ombyggd till 12v) fans inget blinkersrelä när jag köpgte den så köpte ett på biltema 3-poligt + - L .Slår man på tändningen så blinkar de som de ska åt båda sidorna men startar man så klickar de snabbt hela tiden i blinkersreläet när man blinkar och blinkers lyser hela tiden men kan blinka till snabbt. provat med direktström(+) och bättre jord utan förbättring.

kan den ladda för mycket så reläet inte hinner med eller är reläet trasigt?

280 Inlägg
5 augusti 2012
Är det rätt inkopplat?

Kan också vara så att det inte går att använda just den modell av relä som du satt dit.

/Fredrik

435 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
crescentcompact skrev:
Är det rätt inkopplat?

Kan också vara så att det inte går att använda just den modell av relä som du satt dit.

/Fredrik

Rätt inkoppat då det satt ett relä innan som va grovrost som va kopplat på samma vis. Reläet är universal 3-poligt blinkersrelä. Kan ju va reläet som är trasigt då jag alltid haft fel på biltemas elektriska delar

280 Inlägg
5 augusti 2012
Fanns ju inget när du köpte bilen, därför jag frågade om det var rätt inkopplat. Har själv köpt ett blinkersrelä på Biltema som inte funkade, vilket art nummer är det?

I mitt fall är jag dock osäker på om det verkligen var fel på relät, eller om det helt enkelt inte var anpassat för fordonet.

/Fredrik
Senast redigerat av crescentcompact (5 augusti 2012)

435 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
crescentcompact skrev:
Fanns ju inget när du köpte bilen, därför jag frågade om det var rätt inkopplat. Har själv köpt ett blinkersrelä på Biltema som inte funkade, vilket art nummer är det?

I mitt fall är jag dock osäker på om det verkligen var fel på relät, eller om det helt enkelt inte var anpassat för fordonet.

/Fredrik

Reläet heter 42-140

280 Inlägg
5 augusti 2012
Samma som jag provade med, funkade ej. Testade istället ett relä från en Boschservice-butik. (Dock ej ett Boschrelä) artnr: 160116.

/Fredrik
Senast redigerat av crescentcompact (5 augusti 2012)

Sök