3750
Sök

740 GLE -90 Plaskade i vattnet, bilen tvärdog.

TBM NINJA
917 Inlägg
13 augusti 2012
killercow skrev:
Kan enkelt vara luftfiltret. körde igenom en stor vatten pöl med en passat ja hade. fick ett genom blött luftfilter å bilen dog å vägrade starta.

När filtret var torrt så startade den men gick dålig. Bytte till helt nytt filter å sen funkade den prima igen. Så även om filtret är torrt så kan de blivit så skitigt att den går dåligt.

värt å prova. kostar ju inte många kronor

ta ut filtret å prova innan du köper ett nytt tongue

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

300 Inlägg
13 augusti 2012
Ta bort höljet på bränslerelät så ser du om det drar eller inte

42 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Tackar för alla svar, ska ut och testa lite. Återkommer som vanligt med resultat tongue

42 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Såhär, jag var ute och testade precis, tog bort höljet på bränslerelät (den ville inte funka av sig själv) och klickade i soppapumpen manuellt, då startade bilen och gick även efter start igen. Tom tomgången verkade funka, dock så låter det som om den går på 1 cylinder ungefär, extremt ojämnt med andra ord.
Kan också tillägga att jag körde utan luftfilter.

Den slutsatsen jag kan dra är att bränslerelät är paj, dock verkar inte det vara huvudproblemet.
Vet inte om det är en longshot och byta tändstift när man ändå bytt rotor och kablar redan tongue

Man blir ju trött på livet ibland alltså...
Senast redigerat av Fest3r (17 augusti 2012)

300 Inlägg
20 augusti 2012
Kan ha med hallgivaren att göra att inte bränslerelät drar, men då borde du inte ha nån gnista iofs.

Smålänning
7 887 Inlägg
20 augusti 2012
Prova byta insprutningsboxen, men blås ur kontaktstycket. Är väldigt säker på att det kommer hjälpa...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

62 Inlägg
29 augusti 2012
Tjejen körde genom en sjödjup vattenpöl med sin 740 - 90 varpå den tvärdog. Hade lite bråte liggandes så böt tändspole, tändplattan på insida vänsterskärmen och lambdasond. Kopplade även ur lmm samt läste ut alla felkoder varpå jag nollade dem, sen startade bilen och gick perfekt. Kan inte svära exakt på vad som var felet den gången men gissar på lambdasonden...

Vad beträffar bränslepumpsrelät så råder jag dig att skaffa ett annat och testa med. Böt ut detsamma på
damens bil för några år sedan och jag såg absolut ingen skillnad på det nya vs gamla när det var öppnat!

6 738 Inlägg
29 augusti 2012
med tanke på att lambdasonden sitter under din bil så kan de vara den som jävlas ( med tanke på att du körde igenom en stor pöl. tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

2 046 Inlägg
29 augusti 2012
Dedär kallar jag dyka inte plaska

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

42 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
Haha kanske tongue Men jag får ta och ge upp, inte värt att lägga ner mer pengar på längre, får bli avställning och skroten istället smile

6 738 Inlägg
29 augusti 2012
kolla felkoder innan du skrotar, kan ju vara ett enkelt fel tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Smålänning
7 887 Inlägg
29 augusti 2012
Kan hända att keramiken spricker i lamdasonder av sånt. Prova med en beggad?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

300 Inlägg
30 augusti 2012
Det ÄR ett enkelt fel, frågan är bara VAD! Den har ju bara blivit lite blöt, det är ju inte vevras liksom smile

42 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Jag är medveten om att det förmodligen enkelt, men jag får mer tillbaka i skatt än vad jag ursprungligen betalade för bilen, så känner inte direkt att det är värt och hålla på :p

Sök