2875
Sök

Förslag på bil att fräsha till och förslag på vinterbil frågor

113 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Söker lite förslag på roliga bilar att pilla med och göra snygg enda kravet är att den även ska va en hyfsat rolig bil att köra, har kollat på bmw coupe (räcker en 320? eller vill man helst ha en 325?) ,golf gti, honda civic v-tec och prelude v-tec, fler förslag? max 30k inköpspris sen kan ja lägga en del på delar sen.

fråga 2: om man nu ska köpa sig en sån bil lär man inte vilja köra den på vintern? min fråga är de förslag på rolig vinter bil (krav rwd) är det värt och köpa en bmw för typ 10 lax? eller ska man satsa på en sketen 740 och leka med? (kan till läggas att jag hatar volvo och min far hatar volvo med och han kommer pika mig i veckor om ja köper en "bondebil")

tack!

SSS -12
3 217 Inlägg
17 augusti 2012
Jag har precis sålt min Honda Prelude V-tec, förbannat rolig bil som helt klart toppar listan tillsammans med Civic V-tec när det gäller acceleration och väghållning! Klart rekommenderat, men se då årsmodell 1997 och framåt! smile

Tyvärr så har jag inget bra svar på fråga två såvida du inte kan tänka dig att kasa runt i en Mercedes-Benz 190E eller BMW 3-serie, som jag kommer på såhär på rak arm! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
17 augusti 2012
ska nog gå att hitta en ok porsche 944 för de pengarna .. rolig bil med 50/50 viktfördelning

som vinterbil kan jag rekomendera impreza och bmw e34

Pim_Pim
17 augusti 2012
Vill du promt inte ha en Volvo så kör på med en gammal 320 nu till vintern ! smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
18 augusti 2012
Vinterbil är väl alltid en bakhjulsdriven färdigförstörd bil? Köps lämpligen av ung kille med snusläpp vid en korvmoj i en mindre tätort... Då behöver man liksom inte känna att man fördärvar nåt. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
18 augusti 2012
RD_87 skrev:
Vinterbil är väl alltid en bakhjulsdriven färdigförstörd bil? Köps lämpligen av ung kille med snusläpp vid en korvmoj i en mindre tätort... Då behöver man liksom inte känna att man fördärvar nåt. smile

eller en mindre fräsch 4wd bil wink mkt skojjigare

Sök