3095
Sök

Vart kan man hitta en sån där "liten" antenn?

Bas Connaisseur
436 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
Jag glider i en Mitsubishi Colt CZT '06a. Antennen på den sitter helt fel och är för lång, gör att bilen ser ut som en radiostyrd. Därför vill jag fixa en sån där liten antenn som man ser på de flesta nya bilar som typ ser ut som en liten hajfena om vi uttrycker oss så. Lyckades inte hitta någon bild eller så på nätet och jag håller på att bli tokig!

Kan den som förstår vad jag försöker säga snälla hjälpa mig!?
MVH: Michel

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

VeeDub
319 Inlägg
1 oktober 2006
Finns ju "dummies" både på micro o DanMobility.se. Annars har jag inte sett nåt..

Bas Connaisseur
436 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Ja men dom funkar väl inte? Det är väl bara "prydnad" ? tongue

Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

8 156 Inlägg
1 oktober 2006
Det finns äkta också. Men dom är ju oftast sämre än vanliga antenner.
Det bästa är väl att försöka hitta en kort vanlig antenn? En sådan där på 25 cm typ.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bas Connaisseur
436 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
nejfan, då tar jag hellre bort den helt och täpper igen med nåt. åt helvete med radio och all reklam!

men vad skall man täcka över med dådå? hmm

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

VeeDub
319 Inlägg
1 oktober 2006
Limma lite racinggaller på insidan av skärmen, sen lägger du på spackel på det. Eller så svetsar du, om du är grym på det.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
1 oktober 2006
Finns antenner som man fäster på insidan av rutan

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Hör inne på BMW, det ska verkligen inte vara omöjligt att köpa en sådan som sitter på de nyare BMW-modellerna även om du inte har en BMW... Dessa är bara några i mängden som kan tänkas sälja dessa, och där får du nog mottagning skulle jag gissa på!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
1 oktober 2006
köp en antenn från saab 9-3, deras hajfena passar iaf på golfen vad jag vet

Team Insane Racing

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Se där, BMW är inte ensamma och Malm3n har tänkt och utfört samma grej som jag menade på! Då får du en ordentlig antenn och ingen sablans dummie, om du bara ska ha en dummie, så ta ingen sån med blinkande blåa dioder i... fjöntvarning!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

f.d. Robospine
208 Inlägg
12 oktober 2006
har du hittat nåt?

jag är ute efter ungefär samma sak, måste ha en tokkort antenn för att den inte ska ta i vingen när man öppnar luckan..
köpte en ANTENN KORT ALU SILVER M6 på micro (art#20867) men den är för lång..

men man får väl snacka med SAABs reservdelsavdelning?

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

Bas Connaisseur
436 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
men måste det vara honda tema? så onödigt..

http://www.micro.se/images/produktSidaStor/05226.jpg

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

562 Inlägg
12 oktober 2006
DanMobility.se har jag sett..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

562 Inlägg
12 oktober 2006

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Bas Connaisseur
436 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
Såg inet den sista bilden men den första där va riktigt interssant, är det en dummie eller funkar den?

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
12 oktober 2006
Dummie tyvärr. Vet att mor hade en sådan där hajfena på hennes SAAB, kanske går att fixa ihop en sådan till din bil?

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

4 Inlägg
14 oktober 2006
Hej, jag har "dummie" på min bil, eftersom den är gjuten så funkar den bra, som innan..
men hur ofta lyssnar man på radio... Sen är det ju en utseende fråga.. Jag har inte bestämt om
det ser bra ut eller inte...

/M-icke :lol:

506 Inlägg
14 oktober 2006
Jag har en type R fena på¨min bil big_smile Gör rätt mycket på bilen big_smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

f.d. Robospine
208 Inlägg
14 oktober 2006
Murdock skrev:
Hej, jag har "dummie" på min bil, eftersom den är gjuten så funkar den bra, som innan..
men hur ofta lyssnar man på radio... Sen är det ju en utseende fråga.. Jag har inte bestämt om
det ser bra ut eller inte...

fast jag är ute efter en antenn som fungerar, bra mottagning alltså..
annars kan man lika gärna köra runt med enbart fästet..

vad menar du med att "eftersom den är gjuten så funkar den bra, som innan.." ?
funkar utseendemässigt eller?

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

15 Inlägg
11 november 2006
Den finns även på BRL.Se för 34kr, I färgerna Silver och svart, Med ett blinkande blått ljus

Sök