Jag har skit i tanken och den måstes göras rent. Vad är det lättaste sättet?? Dela tanken?? Vilken tätningsmassa måste man använda när man sätter ihop den?? Tack för svar
Klart du får? Du kan spola rakt igenom tanken ju?!
Jag har absolut inga sandrester kvar i min. Körde 3 år efter det. Kollade i tanken senast en månad sen. Alldrig vart spår av det i bränslefiltret heller.
Det är rost gjorde rent den igår med att ta bort bottenpluggen och hälla i bensin och gunga bilen. Fick ut cirka ett litet glas med rost så jag tror det blir bättre nu. Ser rent ut från bensinmätar hålet. Vet ni någon stans man kan köpa en tank till en 142 har letat men hittar ingen.
Det är rost gjorde rent den igår med att ta bort bottenpluggen och hälla i bensin och gunga bilen. Fick ut cirka ett litet glas med rost så jag tror det blir bättre nu. Ser rent ut från bensinmätar hålet. Vet ni någon stans man kan köpa en tank till en 142 har letat men hittar ingen.
Jag såg på en 74 och framåt tank men och den var som sakt helt fel den skulle också passa äldre 240s också men jag ska se hur långt det går om inte den vill så blir det att köpa ny tank.