2804
Sök

Volvo 142 bränsletank

59 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
Jag har skit i tanken och den måstes göras rent. Vad är det lättaste sättet?? Dela tanken??  Vilken tätningsmassa måste man använda när man sätter ihop den??
Tack för svar

297 Inlägg
2 september 2012
Ta rondellen kapa den rakt av. Pilla ur skiten och använd pl400! Funkar kanon!
( Eller så tar du bort tanken och köper en ny)

91 Inlägg
2 september 2012
Ta ut den, häll i lite vatten/bensin eller valfri kemikalie och lite sand! Sen är det bara till att röra runt den och på
Så vis slipa den invändigt.

Se till så att den torkat ordentligt om du haft vatten i den.

Gjorde så på min, funkade klockrent.

5 710 Inlägg
5 september 2012
Jag skulle aldrig hälla sand i min tank......även om man tycker att man sköljer ordentligt kommer man säkert aldrig få ur allt.

MVH Jonas
..............

91 Inlägg
7 september 2012
Klart du får? Du kan spola rakt igenom tanken ju?!

Jag har absolut inga sandrester kvar i min. Körde 3 år efter det.
Kollade i tanken senast en månad sen. Alldrig vart spår av det i bränslefiltret heller.

Gör det ordentligt eller inte alls.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 september 2012
Vad är det för sorts skit? Rost? Vatten? Självdöda bävrar? Men en tank till 140 lär inte vara dyr.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

59 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
Det är rost gjorde rent den igår med att ta bort bottenpluggen och hälla i bensin och gunga bilen. Fick ut cirka ett litet glas med rost så jag tror det blir bättre nu. Ser rent ut från bensinmätar hålet.
Vet ni någon stans man kan köpa en tank till en 142 har letat men hittar ingen.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 september 2012
Det måste ju finnas på bra många skrotar fortfarande.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

309 Inlägg
8 september 2012
ArneDeRussian skrev:
Det är rost gjorde rent den igår med att ta bort bottenpluggen och hälla i bensin och gunga bilen. Fick ut cirka ett litet glas med rost så jag tror det blir bättre nu. Ser rent ut från bensinmätar hålet.
Vet ni någon stans man kan köpa en tank till en 142 har letat men hittar ingen.

Jag har en tank som är i ok skick....cool

klabbarpan
3 041 Inlägg
59 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Mm får tänka på det för nu går den ganska bra för tillfället men jag hojtar till om jag behöver en men tack så mycket för alla svar

5 111 Inlägg
9 september 2012
Tänk på att du bara kan använda tankar t.o.m. 1973. 74 kommer en ny tank som inte passar din bil.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
9 september 2012
Har du en 70 års, så har du lilla tankgivarhålet, kan va bra att hålla koll på..

"My drinkingteam has a racingproblem"

59 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Jag såg på en 74 och framåt tank men och den var som sakt helt fel den skulle också passa äldre 240s också men jag ska se hur långt det går om inte den vill så blir det att köpa ny tank.

Sök