S40 T4 - Styling Och Ljud - Bilen är tillbaka efter lack och plockas ihop!
Hallå där! Detta är min första projekt tråd och mitt första bygge! Det började med att jag åkte till Jönköping i slutet av Februari i år och inhandlade bilen, blev en liten roadtrip på sammanlagt 80mil. Bilen var i sisådär skick,... Visa mer
Har fått in lite högtalare av det som ska in i dörren, Det är som jag skrivit tidigare 6.5" Och jag köpte färdiga MDF ringar från BRL (också 6.5") som visade sig inte vara det utan snarare strax över 7 tum..
Dessa ringar är redan inplastade i bakdörrarna så nu behöver jag en lösning på hur man kan få bort glipan som blir mellan högtalaren och ringen (att lägga till är att dörrsidan ska flockas. )
Finns det någon smart hjärna här som har en lösning ?
Förstår ni inte hur jag menar så ska jag försöka knäppa en bild tills imorn!
Verkar vara ett roligt projekt det här kommer att följas,
Är väldigt nyfiken på hur rostlagningen med citronsyra å tapetklister å nått mer gick, hade ju en före bild hade vart kul å se en efter bild också.
Lycka till med allt
Tack för det!
Har tyvärr ingen efter bild på det men det löste upp rosten väldigt bra, blev lätt att få bort med lite slip. Se till så att du har i tillräckligt med syra bara, det ska helst bli rätt så gult !
Jävlar så segt En ide kan ju vara att såga ut en distans ring i nå trä matrial och skruva fast den i ringen som sitter på dörren? Då blir det ju som en 6,5 ring fast lite breddare bara
Jävlar så segt En ide kan ju vara att såga ut en distans ring i nå trä matrial och skruva fast den i ringen som sitter på dörren? Då blir det ju som en 6,5 ring fast lite breddare bara
Då var det äntligen dags för en liten update igen, har tagit lite tid då jag fastnade lite plus att jag jobbat en hel del!
Men nu är jag igång igen!
Vi fick börja med lite problem såklart... Vi limmade först dit ringarna på framdörrarna och det visade sig först att dom tog i original stolarna så fick inte igen dörren, men det löste vi med att sätta dit dem nya sportstolarna på "prov" - nästa problem ? Ja då va instrumentbrädan i vägen istället. Så vi valde att rikta in ringarna I dörren istället...
Baksidan av allt ihop! ska vaska ihop lite fler bilder senare idag! men ni får nöjja er med detta i ett litet tag till