3359
Sök

Centrallås låser sig direkt efter man låst upp på BMW E36

Under upplärning
368 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Tjena, har ett ruskigt irriterande problem.

När jag låser upp bilen med nyckeln (ända sättet) på både passagerarsidan och förarsidan så öppnas båda dörrar, baklucka och tanklock. Problemet är att allting låser sig igen efter 1 sec, så det är omöjligt att öppna bakluckan eller tanka bilen själv...

Innan har den gjort såhär ibland men nu är problemet permanent. Eftersom allting fungerar så TROR jag inte det är någon säkring som gått?

Tack på förhand smile

Bilen är en BMW E36 318iS 93 (finns på min sida)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

1 798 Inlägg
14 september 2012
Hade nåt liknande på en e36 de räckte me o smörja upp alla låscylindrar/dörrlås så funka de igen. Kärvade i bakluckan så de låste igen
Senast redigerat av fredde85 (14 september 2012)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Under upplärning
368 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
fredde85 skrev:
Hade nåt liknande på en e36 de räckte me o smörja upp alla låscylindrar/dörrlås så funka de igen. Kärvade i bakluckan så de låste igen

Tack för tipset! Bakluckan kärvar som fan så då är det förmodligen där de sitter får pröva imorrn cool

9 Inlägg
12 november 2012
Tjenare fick du rätt på ditt centrallås? Min reagerar likadant fast min säkring går hela tiden också och det är samma säkring till startspärren så den går inte att starta heller:( tacksam för tips. Med vänlig hälsning, nisse

785 Inlägg
12 november 2012
Det är givarna i dörrarna som är slitna.

Sitter en liten tapp, som känner av om dörren är öppen eller stängd.
Denna blir sliten med tiden vilket gör att bilent tror att dörren är öppen fortfarande efter du stängt den och vägrar låsa.

Byt ut de slitna delarna (kostar inte mycket orginal) så komer det funka igen.

Its not the fart that kills, its the smell...

Under upplärning
368 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
n-svensson skrev:
Tjenare fick du rätt på ditt centrallås? Min reagerar likadant fast min säkring går hela tiden också och det är samma säkring till startspärren så den går inte att starta heller:( tacksam för tips. Med vänlig hälsning, nisse

Hej nisse! Ber om ursäkt för att ja inte skrev lösningen i tråden, blir själv tokig på alla dessa slutlösa trådar:p Jag smörjde upp alla låsen ordentligt med 5-56. Största problemet satt i att låset till bakluckan satt i stort sett helt fast så när de börja fjädra ut så funka centrallåset igen, big_smile

9 Inlägg
12 november 2012
Fredde tack för tipset men min är tvärt om den låser sig igen direkt när man låser upp den, i början så gick säkringen också ibland men nu så går den hela tiden så när man byter den så går den igen direkt så där är nåt sån kortsluter för mäter man där säkringen ska sitta så är där 12 volt emellan stiften så de är nåt som jordar.
Tack för att du skrev klart tråden Dogge:) menar du att du smorde själva låset den som spärrar eller du menar den elektriska boxen den som låser och låser upp?smile

Under upplärning
368 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
n-svensson skrev:
Fredde tack för tipset men min är tvärt om den låser sig igen direkt när man låser upp den, i början så gick säkringen också ibland men nu så går den hela tiden så när man byter den så går den igen direkt så där är nåt sån kortsluter för mäter man där säkringen ska sitta så är där 12 volt emellan stiften så de är nåt som jordar.
Tack för att du skrev klart tråden Dogge:) menar du att du smorde själva låset den som spärrar eller du menar den elektriska boxen den som låser och låser upp?smile

Så lite så! Smorde både inne i nyckelhålet, mellanrummet där låskolven går in utifrån och innen i bakluckan där centrallåsmotorn rör sig:)

9 Inlägg
12 november 2012
Okey tack för hjälpen:)

Sök