3129
Sök

En fråga om länkarmar till volvo v70

0498 till 08: do you get it;)
17 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Hellu, Nu på torsdag ska jag bytta länkarmar på min v70N, eftersom jag har fått påpekat i från 3 olika mekaniker (helt oberoende för varandra) att mina bussningar är slut, fick då ett pris ifrån en verkstad som ska göra det för 1496:- per sida(vilket jag anser är ett bra pris)

men min fråga är oavsett om jag kör på jämn väg eller guppig så kan det komma ett KLONK från höger hjulhus, (OBS!!) ENDAST vid KRAFTIGT gaspådrag.. samt lite halv kraftig gaspådrag i riktigt skarp kurva, kan detta *klonk* komma ifrån dom nys nämnda bussningarna/länkarmarna,? enligt *Jonas* (kan vi kalla honom) så var det,det ända som han såg som var skadat/trasigt/slut när han gjorde 4hjuls inställningen allt annat såg bra ut,

tror ni att detta fenomen kommer försvinna när jag bytt länkarmen/arna. det är nästan så att man känner klonket när man har foten på viloplatsen (kör automat)

åter igen endast vid Brutalt gaspådrag. samt inte alla gånger det händer, fast man ger en kraftig gas,

0498 till 08 ;) Do you get it:P

Forummoderator
26 384 Inlägg
18 september 2012
Ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
18 september 2012
Japp det kan det.

Kostar jobbet 1500kr/sida inkl material? Schysst pris isf smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

17 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Japp det kan det.

Kostar jobbet 1500kr/sida inkl material? Schysst pris isf smile

Japp all inkl i priset smile tackar

1 938 Inlägg
18 september 2012
Det var ett rätt bra pris ja för 2 nya länkarmar inkl montering!

Hur som helst så finns det ytterligare ett sätt till att kolla det, be en kompis stå en sisådär 5 meter ifrån bilen på bilens ena sida.

Backa i lite mer än rullfart och dutta på bromsen, då ser du enkelt om hjulet rör sig onormalt, tex hugger när du bromsar.

Är så fallet så kan du vara till 99.9% säker på att dina bussningar är slut, sista 0.1% är att du tappat ena bulten till länkarmen. wink

17 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
ok:)

Sök