4161
Sök

EBC Greenstuff Saab 9-3

243 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Hejsan!

Ska beställa lite bromsar, går efter en vän till mig så behöver inte höra 100x olika märken nu, greenstuff låter bra i mina öron och dess funktion att inte lämna efter damm osv.

Men tänkte kolla med er, vart får jag tag på dessa EBC Greenstuff belägg utan att det kostar skjortan? hört att man kan få tag på dom för 400-500kr, medans te.x Maptun tar 860kr, engelsk EBC återförsäljare tar 88EUR med mera.

Går dom få tag på billigare? Sånt fall var?
Om inte får jag väll lägga dom pengarna smile

Tacskam för svar!

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 september 2012
GreenStuff är...Skit. Inget att ha. Motsvarar ungefär OEM-beläggen. Mitt råd är att köpa minst RedStuff, vill du ha rikitgt värmetåliga belägg som fortfarande har bra bett kalla så väljer du YellowStuff. Billigast hittar du beläggen på ebay.co.uk eller ebay.de.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

5 710 Inlägg
19 september 2012
Beror ju lite på vad man skall gör med bilen oxo. Vill man ha ett "sportigare" än original som ser snyggt ut i OK:et så kanske GreeStuff kan vara ett alternativ. Skall man slita bana är det skräp.
Angående damm, har haft dessa på en 9-5:a en gång och de dammar de oxo....alla belägg dammar mer eller mindre.

MVH Jonas
..............

243 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Beställt sportigare skivor och greenstuff belägg nu, blir förhoppningsvis bättre än original smile bara vanlig väg körning.

1 948 Inlägg
19 september 2012
Skivor behöver du INTE köpa värre, så länge det nu inte är så att dina original skivor är kassa och behöver bytas, iofs tycker jag fortfarande inte att du behöver köpa värre grejjer då heller.

Det är klossarna bettet sitter i, och ebc klossar e ju inte direkt några racer grejjer så då räcker det verkligen gott och väl med biltema skivor smile

Men är säkert inte så att du ska ut och gasa bilen på bana? Om du mest är ute efter liiiiiite bättre bett samt mindre damm då funkar dom säkert helt ok.
Är du däremot ute efter RIKTIGT BRA bromsar, satsa på PFC (dyrare i inköp men billigare i längden pga av livslängd) eller Carbotech. Fast då börjar det visserligen damma en hel del, samt att du får ett riktigt schyst gnissel sista biten vid inbromsning (detta är ju däremot tufft big_smile ).

Vad jag vill komma till är väll egentligen bara att "sportskivor" är onödigt då dessa oftast bara är mer värmetåliga, vill du ha bättre bromsverkan e det bättre att lägga pengarna på bättre belägg.

j-spec saluför ebc har jag för mig, kolla priserna där också.

243 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Skivorna som sitter på nu är slagna och det skakar till ordentligt smile och för att ha större chans till att undvika detta skippar jag Biltema för denna gång, har hänt mig så många gånger nu att det varit skit skivor därifrån även fast vissa kanske har haft tur med dessa.

Så bestämde mig även för att byta beläggen med på samma gång, betalade 2600kr för slitsade skivor och greenstuff belägg fram, tycker inte det var så farligt dyrt? smile

Vanlig person bil, sen kör man ju inte som en pensionär så "lite" extra bett är ju alldrig helt fel heller.

1 948 Inlägg
20 september 2012
illiuminati skrev:
Skivorna som sitter på nu är slagna och det skakar till ordentligt smile och för att ha större chans till att undvika detta skippar jag Biltema för denna gång, har hänt mig så många gånger nu att det varit skit skivor därifrån även fast vissa kanske har haft tur med dessa.

Så bestämde mig även för att byta beläggen med på samma gång, betalade 2600kr för slitsade skivor och greenstuff belägg fram, tycker inte det var så farligt dyrt? smile

Vanlig person bil, sen kör man ju inte som en pensionär så "lite" extra bett är ju alldrig helt fel heller.

Ne då det känns helt okej smile Bytte belägg på min bil här om veckan... bara fram kostade mera hehe smile
Så för det priset så kommer du nog bli nöjd smile

Sök