3933
Sök

Vad har du haft för problem med din VOLVO?

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 september 2012
#61
Backspeglarna fäller in sig men en jäkla smäll på S40 96-04 när man kliver över 260 riktiga km/h.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

OUTLAW1
27 september 2012
#62
Malheus skrev:
Vart är alla 740/940 med topplockspackningen som går sönder hela tiden i felsöknings forumet ?

aha det beror inte på klent material utan bonntrimning..lolbig_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 september 2012
#63
OUTLAW1 skrev:
Men inte fan skall spjällhuset ge upp efter dryga 16 000 mil..leverantören Magnetti Marelli uppger denna siffra på miltal.
KATASTROF måste man ju säga..

Bättre det än att spjället ställer till med problem när bilen är ny som på min fars före detta V70N. Den bilen blev inte långlivad hos honom, och förtroendet ökade inte när flera bekanta fick samma problem senare.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 763 Inlägg
27 september 2012
#64
Rquired skrev:
OUTLAW1 skrev:
Men inte fan skall spjällhuset ge upp efter dryga 16 000 mil..leverantören Magnetti Marelli uppger denna siffra på miltal.
KATASTROF måste man ju säga..

Bättre det än att spjället ställer till med problem när bilen är ny som på min fars före detta V70N. Den bilen blev inte långlivad hos honom, och förtroendet ökade inte när flera bekanta fick samma problem senare.

Det nyare sojället från Bosch är hästlängder bättre än Magnetti Marelli's!

Volvo - For Life

OUTLAW1
27 september 2012
#65
BOLIN_ skrev:
Rquired skrev:
OUTLAW1 skrev:
Men inte fan skall spjällhuset ge upp efter dryga 16 000 mil..leverantören Magnetti Marelli uppger denna siffra på miltal.
KATASTROF måste man ju säga..

Bättre det än att spjället ställer till med problem när bilen är ny som på min fars före detta V70N. Den bilen blev inte långlivad hos honom, och förtroendet ökade inte när flera bekanta fick samma problem senare.

Det nyare sojället från Bosch är hästlängder bättre än Magnetti Marelli's!

ja men inte helt felfritt det heller..
fast mgnetti marellis problem är ju att dom har någon sorts plastfilm med kolbanor i som slits ut..
att volvo sedan gör en mjukvara som ändrar tolleransen från 2% till 13% gör baraatt man kan köra längre med dom innan haveriet e ett faktum.
DET finns en variant till o det är ATECH som bygger om MM spjällen med kontakter och microswitch istället..funkar perfekt på många bilar men inte alla..
Krånglande gasspjäll fanns på min fars 945classic också men det fick man leva med sa dom..det som rånglade var att den typ småryckte lite i 120km/h ...inget märkvädigt alls.
köpte sedan en v70 classic(2008) och där fick dom uppdatera en helt ny bil med ny mjukvara för spjället direkt efter 1 vecka..då det ryckte och gick ojämnat över alla register..detta med BOSCH spjäll...

2 763 Inlägg
27 september 2012
#66
OUTLAW1 skrev:
BOLIN_ skrev:
Rquired skrev:

Bättre det än att spjället ställer till med problem när bilen är ny som på min fars före detta V70N. Den bilen blev inte långlivad hos honom, och förtroendet ökade inte när flera bekanta fick samma problem senare.

Det nyare sojället från Bosch är hästlängder bättre än Magnetti Marelli's!

ja men inte helt felfritt det heller..
fast mgnetti marellis problem är ju att dom har någon sorts plastfilm med kolbanor i som slits ut..
att volvo sedan gör en mjukvara som ändrar tolleransen från 2% till 13% gör baraatt man kan köra längre med dom innan haveriet e ett faktum.
DET finns en variant till o det är ATECH som bygger om MM spjällen med kontakter och microswitch istället..funkar perfekt på många bilar men inte alla..
Krånglande gasspjäll fanns på min fars 945classic också men det fick man leva med sa dom..det som rånglade var att den typ småryckte lite i 120km/h ...inget märkvädigt alls.
köpte sedan en v70 classic(2008) och där fick dom uppdatera en helt ny bil med ny mjukvara för spjället direkt efter 1 vecka..då det ryckte och gick ojämnat över alla register..detta med BOSCH spjäll...

Usch och fy va tråkigt på eran nya V70! hmm Jag måste ha tur som inte har haft krångel med mitt spjäll, peppar peppar ta i trä....

Volvo - For Life

Dumpersförare.
970 Inlägg
19 januari 2013
#67
Får sätta igång tråden igen tycker ja.

Min första 244 där la instrumentbelysningen av.
Och belysningen bak blev det ett konstigt elfel så jag brände kontakterna och inget ljus. Jag körde hem en mörk kväll så jag fick slänga mig ner på golvet och tejpa ihop kablarna till bromsljuset vid kontakten så jag hade ljus hem.
En värmeslang paja. Och det var de ända felen jag hade på denna bilen

En 744 där var det fel på hastighetsmätaren så när jag började köra i ettan så bonna den mätaren hehe. låg alltid i 220

Min 855 ny drivknut, abs funkar inte,  och den jävla bilen är den bässta jag ägt. har rullat 32500 mil.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

218 Inlägg
19 januari 2013
#68
Milräknaren i instrumentet ( Vad fan heter det?) har lagt av och innerbackspegeln lossnade

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638

66 Inlägg
19 januari 2013
#69
Lofarn skrev:
Milräknaren i instrumentet ( Vad fan heter det?) har lagt av och innerbackspegeln lossnade

Trippmätare låter det som lol


218 Inlägg
19 januari 2013
#70
Nille_war skrev:
Lofarn skrev:
Milräknaren i instrumentet ( Vad fan heter det?) har lagt av och innerbackspegeln lossnade

Trippmätare låter det som lol

Haha precis, så heter det! Hjärnsläpp

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638

66 Inlägg
19 januari 2013
#71
V40 00 Blinkerspak trasig enda fel på den 17 tusen mil
740 Tänkablar och stift enbart 21 tusen mil
240 avgassystemet paj 24 tusen mil
V40 97 Gummi bussningar i v-spaken 26 tusen mil


66 Inlägg
19 januari 2013
#72
Lofarn skrev:
Nille_war skrev:
Lofarn skrev:
Milräknaren i instrumentet ( Vad fan heter det?) har lagt av och innerbackspegeln lossnade

Trippmätare låter det som lol

Haha precis, så heter det! Hjärnsläpp

Brukar kunna bli det haha wink


689 Inlägg
19 januari 2013
#73
Cd växlaren i stereon la av och nummerskyltsbelysningen på s 60in

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
19 januari 2013
#74
I höstas la hastighetsmätaren av på våran 765 -90. Vi satte in GPS-mottagaren provisoriskt men så helt plötsligt så började den fungera igen och fungerar fortfarande. Mystiskt! Glappkontakt kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

486 Inlägg
19 januari 2013
#75
Först funka bilen ganska bra, sen gick sen märkte jag att folk pekade illa på min bil vid tex rödljus. Då upptäckte jag att den läckte saftig med olja från både returpackningen och från oljefilterflyttaren (heter den så?) så olja sprayades på min katt så de rök fint när man stod still. Annars funka den klockrent till turbon la av när jag skulle sladda inför ca 100 pers, de va pinsamt.
Sen fick den stå i ca 4 månader medans jag bytte turbo och bytte lite delar, men sen blev den jobbig. Kolen i generatorn la av, bromljusen har bara lagt av med, kupefläkten går inte att stänga av just nu, så mitt batteri dör! Tutan dog, men de är fixat nu.   
känns som om den aldrig kommer till bes för varje gång jag säger: nu är den redo! så kommer nytt fel..


Rejsa ?
2 959 Inlägg
19 januari 2013
#76
OUTLAW1 skrev:
BOLIN_ skrev:
Rquired skrev:

Bättre det än att spjället ställer till med problem när bilen är ny som på min fars före detta V70N. Den bilen blev inte långlivad hos honom, och förtroendet ökade inte när flera bekanta fick samma problem senare.

Det nyare sojället från Bosch är hästlängder bättre än Magnetti Marelli's!

ja men inte helt felfritt det heller..
fast mgnetti marellis problem är ju att dom har någon sorts plastfilm med kolbanor i som slits ut..
att volvo sedan gör en mjukvara som ändrar tolleransen från 2% till 13% gör baraatt man kan köra längre med dom innan haveriet e ett faktum.
DET finns en variant till o det är ATECH som bygger om MM spjällen med kontakter och microswitch istället..funkar perfekt på många bilar men inte alla..
Krånglande gasspjäll fanns på min fars 945classic också men det fick man leva med sa dom..det som rånglade var att den typ småryckte lite i 120km/h ...inget märkvädigt alls.
köpte sedan en v70 classic(2008) och där fick dom uppdatera en helt ny bil med ny mjukvara för spjället direkt efter 1 vecka..då det ryckte och gick ojämnat över alla register..detta med BOSCH spjäll...

Både 945 och V70 98 har mekanisk gasspjäll så tror det inte varit samma fel på dom som det pratats om tidigare...

Autotech

Dumpersförare.
970 Inlägg
19 januari 2013
#77
KJensen skrev:
Först funka bilen ganska bra, sen gick sen märkte jag att folk pekade illa på min bil vid tex rödljus. Då upptäckte jag att den läckte saftig med olja från både returpackningen och från oljefilterflyttaren (heter den så?) så olja sprayades på min katt så de rök fint när man stod still. Annars funka den klockrent till turbon la av när jag skulle sladda inför ca 100 pers, de va pinsamt.
Sen fick den stå i ca 4 månader medans jag bytte turbo och bytte lite delar, men sen blev den jobbig. Kolen i generatorn la av, bromljusen har bara lagt av med, kupefläkten går inte att stänga av just nu, så mitt batteri dör! Tutan dog, men de är fixat nu.   
känns som om den aldrig kommer till bes för varje gång jag säger: nu är den redo! så kommer nytt fel..

o fy satan. det lät inte bra.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

2 763 Inlägg
19 januari 2013
#78
BOLIN_ skrev:
Volvo V70XC, har under under ett år och 3000mil bytt båda styrlederna, båda stabstagen, batteri, båda hjullagerna fram, kylvätsketemperaturgivaren en gång och behöver göra det igen, kylare. Sedan givetvis service och bytt alla lampor i strålkastarna fram! smile

Om jag ska köpa Volvo igen? Utan tvekan! Goare bil får man leta efter! smile

Får uppdatera lite här då, först ut är höger drivaxel fram och nu har jag problem med servon och troligtvis även ett läckande värmepaket!

Volvo - For Life

6 738 Inlägg
19 januari 2013
#79
BOLIN_ skrev:
BOLIN_ skrev:
Volvo V70XC, har under under ett år och 3000mil bytt båda styrlederna, båda stabstagen, batteri, båda hjullagerna fram, kylvätsketemperaturgivaren en gång och behöver göra det igen, kylare. Sedan givetvis service och bytt alla lampor i strålkastarna fram! smile

Om jag ska köpa Volvo igen? Utan tvekan! Goare bil får man leta efter! smile

Får uppdatera lite här då, först ut är höger drivaxel fram och nu har jag problem med servon och troligtvis även ett läckande värmepaket!

värmepaket nu med?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

486 Inlägg
19 januari 2013
#80
VolvoCoffe skrev:
KJensen skrev:
Först funka bilen ganska bra, sen gick sen märkte jag att folk pekade illa på min bil vid tex rödljus. Då upptäckte jag att den läckte saftig med olja från både returpackningen och från oljefilterflyttaren (heter den så?) så olja sprayades på min katt så de rök fint när man stod still. Annars funka den klockrent till turbon la av när jag skulle sladda inför ca 100 pers, de va pinsamt.
Sen fick den stå i ca 4 månader medans jag bytte turbo och bytte lite delar, men sen blev den jobbig. Kolen i generatorn la av, bromljusen har bara lagt av med, kupefläkten går inte att stänga av just nu, så mitt batteri dör! Tutan dog, men de är fixat nu.   
känns som om den aldrig kommer till bes för varje gång jag säger: nu är den redo! så kommer nytt fel..

o fy satan. det lät inte bra.

Ja de har vart lite jobbigt, men gjorde framsteg idag! Drog säkring nr 5 (motorrumsbelysning) och sen funka kupefläkten som den skulle igen haha! Får se om bromsljusen vill mig väl imon!



Sök