3729
Sök

Lamda lampa lyser på orginal 850 t5

385 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
tjena!

köpte 850 t5 härom veckan och dom har tankat 95 oktan innan jag började tanka 98 oktan igår men idag började lamdalampan att lysa? är detta ett vanligt fel och bero det på att jag bytt till högre oktan! ingen skillnad på gång sen den började lysa och går betydligt bättre på 98 oktan!

Mvh Richard

börn i varje hörn är fett rätt;)

8 253 Inlägg
30 september 2012
Att lampan lyser har inget med bensinen att göra. Är den helt original så duger all bensinöver 89 oktan. Är väl nåt litet fel i stil med en slang som läker som gjort att lampan tänds.

385 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Att lampan lyser har inget med bensinen att göra. Är den helt original så duger all bensinöver 89 oktan. Är väl nåt litet fel i stil med en slang som läker som gjort att lampan tänds.

slang?

385 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
polaren sa att hans är likadan och att det är vanligt fel oxh läst om andra som haft felet med och bilen är ingen skillnad på men lampan lyser... får väl kolla felkoderna smile

8 253 Inlägg
30 september 2012
Vacuumslang eller tryckslang till något. Det är rätt vanligt förekommande och gör att lampan tänds och brukar inte påverka gången i lindriga fall.

385 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Vacuumslang eller tryckslang till något. Det är rätt vanligt förekommande och gör att lampan 0
tänds och brukar inte påverka gången i lindriga fall.

jaha okey hmm

4 824 Inlägg
30 september 2012
ja för det är ingen lambdalampa utan en motorelektroniklampa och det finns väll typ 100 olika anledningar till att den börjar lysa så det du behöver göra är att läsa av felkoderna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

385 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Christian S skrev:
ja för det är ingen lambdalampa utan en motorelektroniklampa och det finns väll typ 100 olika anledningar till att den börjar lysa så det du behöver göra är att läsa av felkoderna.

ja jo såg det med så det är ju lika bra smile

210 Inlägg
1 oktober 2012
Lampan brukar börja lysa efter en vecka om man satt i vassare chip eller ökar oktanen

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

850teefem
1 oktober 2012
prova ta bort batterikablen och låt den stå ca 30 min så du nollställer systemet.. kör du med öppen dump?

Sök