Bara för att jag inte ska bli döv på motorvägen ligger jag på ca 1000rpm, 6ans växel. (T56 Tremec) Vrid är det ingen brist på iaf.
haha usch känner igen detta med motorväg!
Har ingen ljuddämp alls i dörrarna och en boxerfyra som vrålar i fronten.. Även om man vrider upp stereon till "max" (innan det låter kasst) så hör man endå detta jäkla muller! Mysigt är det, men motorvägen kan bli lite jobbig
V70 tdi -98 4-stegad automat. 2400 i 110 på fjärde växeln. Synd att det är krångligt o bygga om te manuell
Men då blir det ju ännu högre varv på högsta växeln. Varför inte bara växla ner när det behövs istället?
Tror du läste liiite fort, automat just nu. Vill ha manuell pga förbrukningen Den är den som styr farten så att säga ^^
låda diff och det från 2.4 140hk borde väll vara det bästa då ja tycker min brukis varvar ganska lite i normala farter, jag har inte lagt på minne vad den varvar i 110 och vad jag hört ska glt 170hk ha annan utväxling och varva mer.
min 945 tic varvar 4000 typ på 4an i 130 på mätarn:) bilen är import från tyskland och är en 91a och har aldrig haft dragkrok så man tycker den skulle varva mindre som andra volvo bilar jag haft har gjort:)
Men då blir det ju ännu högre varv på högsta växeln. Varför inte bara växla ner när det behövs istället?
Tror du läste liiite fort, automat just nu. Vill ha manuell pga förbrukningen Den är den som styr farten så att säga ^^
låda diff och det från 2.4 140hk borde väll vara det bästa då ja tycker min brukis varvar ganska lite i normala farter, jag har inte lagt på minne vad den varvar i 110 och vad jag hört ska glt 170hk ha annan utväxling och varva mer.
min 945 tic varvar 4000 typ på 4an i 130 på mätarn:) bilen är import från tyskland och är en 91a och har aldrig haft dragkrok så man tycker den skulle varva mindre som andra volvo bilar jag haft har gjort:)
Vad har dragkrok eller import med utväxlingen att göra?
Tror du läste liiite fort, automat just nu. Vill ha manuell pga förbrukningen Den är den som styr farten så att säga ^^
låda diff och det från 2.4 140hk borde väll vara det bästa då ja tycker min brukis varvar ganska lite i normala farter, jag har inte lagt på minne vad den varvar i 110 och vad jag hört ska glt 170hk ha annan utväxling och varva mer.
min 945 tic varvar 4000 typ på 4an i 130 på mätarn:) bilen är import från tyskland och är en 91a och har aldrig haft dragkrok så man tycker den skulle varva mindre som andra volvo bilar jag haft har gjort:)
Vad har dragkrok eller import med utväxlingen att göra?
jo du vet när man köper en ny bil så kan man välja utväxling:) typ min 945a med samma färg finns nästan bara med beige inredning men min har svart vilket är extra beställt:)
Kört Alfa precis. 2300 varv i 100 km/h. Det relativt höga varvtalet stämmer inte överens med vad öronen tycker..? Det låter som den går sömnigt på tomgång i denna fart. Dock morrar det friskt under huven utan nedväxling från automaten om man står på det minsta lilla. Hmm?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Min flickväns corvette varvar runt 1200 i 110. 6'ans växel är en riktig highwayväxel, teoretiska toppfarten på den växeln är runt 460 km/h. Topphastigheten i den går bara att uppnå med 5'ans växel. Drar under litern i 130 trots sin effekt. Önskar fler bilar hade så. Min Charger varvar runt 2500 i 110 har jag för mig, får återkomma.
Min flickväns corvette varvar runt 1200 i 110. 6'ans växel är en riktig highwayväxel, teoretiska toppfarten på den växeln är runt 460 km/h. Topphastigheten i den går bara att uppnå med 5'ans växel. Drar under litern i 130 trots sin effekt. Önskar fler bilar hade så. Min Charger varvar runt 2500 i 110 har jag för mig, får återkomma.
Jag lyckar också faktiskt ligga på precis litern om jag gasar försiktigt trotts en 8.3l v10 På mantorp ligger jag vid 6l/milen
3000 Varv rätt exakt vid 120 km/h i 900an -97. Då har den en låda ifrån en utanturbo, och har annorlunda utväxlingen. Drog ca 0,84 i 120km/h. Anser jag som helt okej för att vara 15 år gammal
Men då blir det ju ännu högre varv på högsta växeln. Varför inte bara växla ner när det behövs istället?
Tror du läste liiite fort, automat just nu. Vill ha manuell pga förbrukningen Den är den som styr farten så att säga ^^
låda diff och det från 2.4 140hk borde väll vara det bästa då ja tycker min brukis varvar ganska lite i normala farter, jag har inte lagt på minne vad den varvar i 110 och vad jag hört ska glt 170hk ha annan utväxling och varva mer.
min 945 tic varvar 4000 typ på 4an i 130 på mätarn:) bilen är import från tyskland och är en 91a och har aldrig haft dragkrok så man tycker den skulle varva mindre som andra volvo bilar jag haft har gjort:)