3136
Sök

Ford Focus byta stereo från DIN2 till DIN1

146 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Tjena!
Köpte mig en liten fokus för några dagar sen och vill slänga dig min Pioneer DIN1 stereo.
Stereon som sitter i nu är orginalet som är DIN 2.
Någon som vet om man behöver köpa en "konsol" att sätta dit för att en DIN1 skall passa?
Inte lyckats få bort stereon än eftersom något specialverktyg behövs.
Sen är det så att man kan höja/sänka volymen genom knappar på ratten.
Är det bara att koppla sladdarna på något sätt till iso-kontakten då eller?

om man nu behöver en "konsol" kan ni skicka en länk till någon återförsäljare?

mvh

KÄlma

208 Inlägg
14 oktober 2012
ren spontan fråga.. vaför inte smälla i en 2DIN?..

kolla runt på Ebay eller liknande.. finns mycket skit på nätet.. annars borde det gå med vilket DIN fack som hellst?

För att använda rattfunktionen måste du först ha en stereo som e kompatibel med med det.. och i 9 fall av 10 måste du köpa till en kontakt som är special för just ford focus av din modell.

146 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Bronx90 skrev:
ren spontan fråga.. vaför inte smälla i en 2DIN?..

kolla runt på Ebay eller liknande.. finns mycket skit på nätet.. annars borde det gå med vilket DIN fack som hellst?

För att använda rattfunktionen måste du först ha en stereo som e kompatibel med med det.. och i 9 fall av 10 måste du köpa till en kontakt som är special för just ford focus av din modell.

har en fin pioneer din 1 som jag gillar smile men funderar på att fixa en din2 med touchskärm i framtiden smile
fick svar via privat meddelande innan och där sa han att man får köpa en speciell iso kontakt för ford smile
sen får man köpa en speciell modellanpassad monteringsram för att det ska se snyggt ut med smile

får se imorn om man ska ta o fixa att wink

KÄlma

Sök