DF skrev:
Här kommer en ganska lustig historia, som jag fortfarande är ganska paff över.. eftersom det hände för 20 min sen ungefär
Jag stod och skrapa rutorna på 940in när det kom fram en konstig indier till mig och ville veta vägen till ett ställe i närheten.
Redan där va stämnngen väldigt konstig, eftersom jag knappt förstod hennes engelska och hon knappt förstod mig.
Men inte nog med det..
Helt plötsligt kommer det en nyare svart Opel i en väldig hastighet i mitt villa område.. rakt mot mig och den konstiga indiern!
Jag blev paff av bilen som va väldigt nära.. och i den hastigheten!
Ännu paffare vart jag när han fick för sig att svänga, mitt på en raksträcka, in i min häck och rakt in i brevlådan!
Chokerad av situationen så gick jag fram till den svarta Opel:n och skulle precis ladda upp för en riktig utskällning, då hoppar killen ut och trycker upp en bricka i ansiktet och skriker:
"Det här är polisen!!" -Precis som om jag hade gjort något fel.
Jag kunde nu inte få fram ett ord.. alltihop hände på så kort tid så jag visste inte va ja skulle säga, jag bara stod och kollade på han.
Då säger han igen:
"Ja, hallå!! Det här är från polisen, det ser ut som om jag har kört in i din brevlåda"Jag:..."eeeehh... aaah" lyckades jag få ut ur munnen.
Polisen: "Jaa jag håller på och letar inbrottstjuvar här i området, men här, ta mitt kort och regnummer"
Sen hoppade han in i bilen igen och åkte med samma fart som han kom med.
Kvar stod jag och rynkade på näsan och undrade vad som precis hade hänt, då kom indiern fram igen å börja säga nått på nån krasslig engelska..
Då tyckte jag det fick vara nog med konstigheter så ja satte mig bara i bilen och åkte..
Edit*:
Historien slutar inte där! senare på kvällen satte jag mig och kollade på kortet jag hade fått utav honom,
och
DET EFTERNAMNET KÄNNER JU JAG IGEN!! Det visade sig vara brorsan till en kollega till mig!
Det var en bra lustig dag idag..