3224
Sök

Grenröret glöder! mercedes 190 -89

41 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Tjena, grenröret på bilen började glöda efter att motorn hade varit igång i 20 min på tomgång.. tomgången är rätt hög men jag vet inte exakt hur högt den ligger eftersom jag inte har någon varvräknare.. Men skulle vilja veta vad som kan va anledningen  till att grenröret glöder.
MVH smile

271 Inlägg
19 oktober 2012
Katten som är igentäppt! Blir ett jävla motstånd = friktion = värme!

Är bilen trött?

2 624 Inlägg
19 oktober 2012
ta fram korvpaketet och kör     cool

nej men något är igensatt utav dess like. ska inte bli glöhett wink

41 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
ja den är rätt trött, men annars går den fint, smäller lite i luftburken om man gasar hastigt. tongue

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
19 oktober 2012
DASTENMAN skrev:
Tjena, grenröret på bilen började glöda efter att motorn hade varit igång i 20 min på tomgång.. tomgången är rätt hög men jag vet inte exakt hur högt den ligger eftersom jag inte har någon varvräknare.. Men skulle vilja veta vad som kan va anledningen  till att grenröret glöder.
MVH smile

Har du hållit på med tändningen nåt så den blivit för lågtänd? Har för mig att dessa sympton uppträder då eftersom den tänder när avgasventilerna börjar att öppna. Kan ha fel men detta kom fram från bakhuvudet. Har för mig att jag råkat ut för liknande för jättemånga år sedan. Rätta mig någon om jag har alldeles åt helvete fel.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

41 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
nej jag har inte rört tändningen iallefall, köpte bilen i förrgår smile jo det har jag också hört att det kan orsaka hetta tongue

583 Inlägg
20 oktober 2012
Jag fick samma på min bil att katalysatorn rasade ihop och mina grenrör glödde.

Det resulterade i grillade lambdasonder, spricka i båda grenrören, snea topplock & sprucken topplockspackning. Ifall du vill ha kvar bilen testa att koppla loss katalysatorn och köra utan endast för att se ifall det löser problemet.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

41 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
det lät inte bra. jo jag får nog göra så smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 oktober 2012
tycker också det låter som en täppt katalysator! smile

Sök