Efter en vecka i Egypten har jag sett styling utan gränser haha
Står lite stilla just nu letar efter fälgar. Takvinge kommer nog införskaffas snart.
Men först måste jag förmodligen lämna in bilen då någon tändspole är kass, känns inte kul att lägga 1800:- bara för att koppla upp bilen i datan sedan +tändspolarna beror på hur många som e sönder kostar 800:- st. Ingen som vet något knep eller vilket program man använder?
Fick med en liten bild som jag var tvungen att ta kort på finn ett fel!!
Har för mig att om man kör bilen lite hårdare en längre stund så ska den trasiga spolen bli sjukt varm så då kan man känna sig till det. Du ska annars få fram en felkod på vilken cylinder som går dåligt om du kopplar in en felkodsläsare i bilen. Annars så kan du ju köpa en tändspole och prova dig fram hehe lite jobbigt men men.
Om du inte bott så långt bort så skulle jag ha hjälpt dig då jag har en Vida läsare.
Har för mig att om man kör bilen lite hårdare en längre stund så ska den trasiga spolen bli sjukt varm så då kan man känna sig till det. Du ska annars få fram en felkod på vilken cylinder som går dåligt om du kopplar in en felkodsläsare i bilen. Annars så kan du ju köpa en tändspole och prova dig fram hehe lite jobbigt men men.
Om du inte bott så långt bort så skulle jag ha hjälpt dig då jag har en Vida läsare.
bra tips ska nog prova det! annars blir det att lämna in den! hehe det hade ju varit toppen!!!
Igår var jag på Habil i Jönköping o kopplade in bilen i dator! dessa felkoder kom upp så det var inte tändspolarna som spökade utan tempgivaren som tydligen bestämmer hur mkt bränsle som ska tillföras till motorn plus det andra som e på bilden. Ska höra med en volvo mekaniker vilket som brukar vara det vanligaste felrt aå jag slipper byta båda !
Nu har man läst alla sidor, och kan säga att du har lyckats jävligt bra hittills! Blev själv lite sugen på att lacka mina lister tack vare dig nu haha. Gjorde du det själv eller lämnade du in det?