RobbanGBG skrev:
Ja, jag funderar faktiskt på den trista industrigrå färgen när jag skall göra något åt min. Kanske skulle se bra ut även i din sammetsvarta bil
![smile](img/smilies/smile.png)
Kanske åt det ljusgråa hållet? Smutsgrå kanske.......
Djo skrev:
Jag är knäpp men funderar på att ha min b20 vit med svarta detaljer så jag röstar för vit om du är galen nog (får se om jag är det)
Ja, man är ju inte normalt funtad, men det var ju det där med att tvätta ofta........
![lol](img/smilies/lol.png)
T-34 skrev:
Angående packning ska du nog använda det. När bilen var ny var det säkert ingen silicon i alla fall.
Du gör ett hästjobb med bilen
Magnus
Tackar, ja silicon var nog inte någon original detalj antar jag så packningar ska på.
Jag har kollat på:
http://norrakust.se/sv/motor-cihohv/cih … otordelar/& dom har det mesta, om inte annat allt jag behöver till motorn.
Nä, vet ni vad. Vad sägs om LILA motor
med rosa slangar.
Eller tvärs emot. Gris rosa motor....
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Nä, skojade bara. Det verkar luta åt någon ljus färg i alla fall. Med minimalt med krom detaljer.
Morgondagens planering ligger i att få hjälp av min fader & få i rutorna. (fram & bak.) Sedan gå över motorn & se vad jag behöver fixa till ang. packningar (som jag redan vet att jag behöver.), ramlager, kolvringar, toppen.
Jag är inte så super duktig på motor biten så den behöver jag nog lite hjälp med.
Har en servicehandbok så där har jag en del hjälp.
Annars så kanske det finns någon här som har lite handfasta knep som kan göra ett inlägg.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Får se hur det går med allt detta jag har ju en del att göra med rutramarna i bakdörrarna kvar åxå.
Jag får se vad som händer efter morgondagen.
Uppdatering följer.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)