Uppdatering.
Skruvat motor som synes. Det tog ett tag att få fram skruven jag hade dragit av.
Sen kom nästa grej..... jag drog av centrum skruven som håller fläkten.
Jag tänkte inte på att den var vänster gängad....... Men, men vad ska nästa grej vara? Jo en skruv som man ska lossa på för att kedjespännaren ska spänna upp kedjan...... Är en insektsskruv som är insänkt i godset. Jag får in nyckeln, men den greppar inte i skruven. Hur i h-----e kan man få fixat detta? Ja, den som kan, får gärna svara på detta.
Lägger upp några bilder. Ni som är mer intresserad så finns ett par bilder till på fotoalbumet.
Jag glömde att ta några bilder på hur det ser ut innanför transkåpan & vattenpumpen, men var ganska bra efter en rengöring.
& ja, den blev röd, med svarta detaljer. Tog färgen pga att målaren på jobbet hade ett par burkar med två olika röda kulörer över. Som jag sedan blandade ihop & fick denna kulör.
Det blev nästan en liter efter jag blandade ihop dom.
Kan inte säga vad det är för kulör......... Eller vad sägs om custom home made red?
Från detta skick
Till detta.
& det är denna skruv som j----s.
& alla packningar, packboxar, kedja, kedjespännare & alla andra förbrukningsgrejer som är i sämre skick är utbyta. Kolvringar & lagerbanor är i bra skick.
Är som ny.
Växellådan står snart på tur att putsas upp, men det blir nog inte fören i veckan som kommer.
Jag ägnade ett par timmar med dottern & slaktade ner en gräsklippare som jag
har öppnat en ny tråd för, som min dotter ska lägga upp bilder på sitt lilla projekt.
Gå gärna in & fäll någon kommentar så blir hon glad.
& uppdatering följer.