4347
Sök

Kan man plocka ut någon mer effekt ur motorn?

301 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
jag undrar om man kan placka ut någon mer effekt ur motorn enbart genom att byta ut turbon för spridarna står ju palll för 220 hk har jag hört?

här finns turbon

http://www.blocket.se/vi/9628898.htm?ca=17_s

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

8 883 Inlägg
7 oktober 2006
Att bara byta ut turbon ger inte mera effekt. Kolla med en trimfirma om vad som skulle passa din bil och plånbok. Att köpa en turbo via blocket utan att vara100% säker på vad man gör kan bli en dyr erfarenhet.

Mitt tips är att du ringer runt till dom olika företagen och lyssnar på vad dom har att säga.

Fotograf på tierpidag.se

2 652 Inlägg
7 oktober 2006
tror de lika bra du kör på större spridare också . ska man köpa ett turbo kitt så är de inga större pengar att köpa 4st spridare

jag antar att det är din audi du vill trimma ?

kör då med ace competion  i borås

dom kan audi turbo
Senast redigerat av precision (7 oktober 2006)

301 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
precision skrev:
tror de lika bra du kör på större spridare också . ska man köpa ett turbo kitt så är de inga större pengar att köpa 4st spridare

jag antar att det är din audi du vill trimma ?

kör då med ace competion  i borås

dom kan audi turbo

Ok bilen går ju bra som den gör men jag vill gärna ha det där lilla extra smile

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

28 Inlägg
9 oktober 2006
alltså du behöver byta spridare lmm komplett avgas å en mappning oxå för att det ska ge något att byta turbo+ic på en a4a..

nu stämmer nog inte alla dessa uppgifter till 100% men ger iaf en hint på vad saker å ting klara av. http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=
Senast redigerat av evol (9 oktober 2006)

9 108 Inlägg
10 oktober 2006
220hk kommer du ju upp i om du bara chippar den, känns onödigt att byta turbo om du inte har högre mål än så.

Sök