3943
Sök

Knasig Volvo 940 !!

110 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
Min Volvo har ett lite problem jag trott den tjuvat luft så hittade jag hål i luftslangen och täppt det men fortsatte gå dåligt( dåligt menar jag att den hackar, juckar vill inte den tvekar så mycket nu. ) Sen drog jag till stan med den gick hur bra som helst aldrig gått så bra ställde den i ca 4 timmar åkte sedan hem igen ca 7mil efter halva vägen börjar den gå så dåligt att vid 1 tillfällle kände jag slags slag i växellådan men tror inte det är den som påverkar hur den går sen kunde jag inte ens gasa snudda gasen allt som gick annars börjar den jucka en massa så man nästan fick whipsplash ! sen när jag gasa mycket mer eller lite mer så KOM den inte iväg alls inget hände bara den surra i bilen ingen ork ingeting så fick fjuta sista biten på 2an med lite gas resten av resan hem om jag häll i koppling ca 30sec så kunde jag gasa hur mycket jag ville ett tag sen tveka den så mycket igen.

Inte så lätt veta hur jag känner i bilen hur den reagerar den går trögt efter ett tag och blivit värre och värre. Ny Koppling Ny Luftmassmätare / Men om någon stöt på lite av detta elr något säg gärna till vad kan vara.

''Boys Will Always Be Boys''

1 230 Inlägg
6 november 2012
leta ljuvluft!

110 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
Hittat täppt går fortfarande inte bra den har ingen ork på gasen längre sad efter ett tag utan gas kan jag gasa sen så kommer det tillbaka

490 Inlägg
6 november 2012
Har du bytt till en flång ny LMM? annars hade jag provat det först... har du kollat så det är samma serie nummer som den du hade innan? annars är insugspackningen rätt vanligt fel på dessa...

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

SKANK Performence
272 Inlägg
6 november 2012
Jag hadde liknande symtån på min 940... visa sig i slutändan att en ventil läckte i toppen och att kolvringarna var totalslut. Så gör ett komp test!

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

110 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
Kan det inte vara Luftfiltret då? har biltema sportluftfilter för jag hållt handen på andra sportfilter från biltema så känner jag den suger mer och kanske kan vara att filtret som är täppt eller så för Felkods grejen säger Felsignal i Luftmassmätaren 1-2-1 Uttag 2

490 Inlägg
8 november 2012
byt luftmassemätare.

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

110 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Redan gjort inget fel på den Felsignaler till den hmm Antingen för dåligt filter tror jag eller Soppafiltret den få ingen soppa och då att den inte tar in någon luft.

379 Inlägg
8 november 2012
För dåligt med soppa troligtvis. Dålig pump, igensatt filter tex.

110 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Får pilla lite o kolla billigare än att åka när den ändå står nu tongue

329 Inlägg
8 november 2012
nytt soppafilter och blås ur slangarna, putsa upp lamdasonden, och kolla katten=)

110 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Katen ny bytt också eller begagnad som jag köpte av en polare och beg lamdasond så den deler är klar iaf bytte allt från Främrerör och bakåt osv öka lite wink Men som sagt tror det är nog soppa vägarna för Luftfiltret suger inte som det ska om jag jämnför med andra bilar jag hållt handen där på så kanske Luftmassmätaren ställt om sig efter hur mycket soppa den får och inte får ut allt men som sagt en volvo bara och pilla o pilla..

329 Inlägg
8 november 2012
JeppEs94 skrev:
Katen ny bytt också eller begagnad som jag köpte av en polare och beg lamdasond så den deler är klar iaf bytte allt från Främrerör och bakåt osv öka lite wink Men som sagt tror det är nog soppa vägarna för Luftfiltret suger inte som det ska om jag jämnför med andra bilar jag hållt handen där på så kanske Luftmassmätaren ställt om sig efter hur mycket soppa den får och inte får ut allt men som sagt en volvo bara och pilla o pilla..

haha okej! ja lmm kan ju "brinna" eller ställa sig som den själv vill;) bara att leta!

Sök