Det är så man kopplar iaf, som du skrive. Det som kan vara är att du har en bil (vissa har så vet ej vilka exakt) där man styr med -, eller alltså jord. Mät fram i lyktorna om du har +12V hela tiden även när helljuset är av. Då får du helt enkelt lägga en konstant + på 85 och "styrminus" på 86.
Alternativt är det nå annat fel:P
Men mät iaf så när du slår av helljuset ska du tappa spänningen på helljuset annars styrs den med minus
Jag vet att på vissa bilar typ hyundai, honda så ska man koppla 85-86 båda på lampan, alltså t.ex 85- kopplar du på plus ute vid lampan och 86 på den andra kabeln (jord) på lampan.. värt ett försök
Det va jag så gjorde fel när jag skulle koppla in dem. Tog fel minus kabel. Tag den till halvljuset istället för den till helljuset. Men tack i alla fall.
Jag vet att på vissa bilar typ hyundai, honda så ska man koppla 85-86 båda på lampan, alltså t.ex 85- kopplar du på plus ute vid lampan och 86 på den andra kabeln (jord) på lampan.. värt ett försök
Lägger man plus å minus på 85 - 86 kommer det ju bli kortis?
Jag vet att på vissa bilar typ hyundai, honda så ska man koppla 85-86 båda på lampan, alltså t.ex 85- kopplar du på plus ute vid lampan och 86 på den andra kabeln (jord) på lampan.. värt ett försök
Lägger man plus å minus på 85 - 86 kommer det ju bli kortis?
va menar du nu? då måste ju ha plus o minus på varsin sida (85 - 86) för att relät ska dra! då kan strömmen du lagt på 30 löpa igenom ut på 87
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Jag vet att på vissa bilar typ hyundai, honda så ska man koppla 85-86 båda på lampan, alltså t.ex 85- kopplar du på plus ute vid lampan och 86 på den andra kabeln (jord) på lampan.. värt ett försök
Lägger man plus å minus på 85 - 86 kommer det ju bli kortis?
nej det blir det inte? de gå ju ström igenom 85-86 när det är tillslaget om man kopplar som vanligt med precis som blink_pj säger