3148
Sök

Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)

424 232 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2019
84 Inlägg
4 februari 2013
Hvornum skrev:
Less is more i detta fallet smile

Det var lite det jag menade förut.

Mvh//Tobbe

726 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Jävla helvete! mad
Skulle i princip betala Koni för dämpare och fjädrar så säger dom att en dämpare är tyvärr slut och produceras inte fören vecka 20! Vad i helvete!? madmadmad Tillbaka till ruta 1 igen i letandet. Tänker fan inte vänta till mitten på maj på dom.

1 140 Inlägg
7 februari 2013
Qorran skrev:
Jävla helvete! mad
Skulle i princip betala Koni för dämpare och fjädrar så säger dom att en dämpare är tyvärr slut och produceras inte fören vecka 20! Vad i helvete!? madmadmad Tillbaka till ruta 1 igen i letandet. Tänker fan inte vänta till mitten på maj på dom.

Köp coilovers istället!

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
7 februari 2013
Qorran skrev:
Tja!
Idag tänkte jag att jag skulle kolla hur den andra grillen såg ut på.
Det var ju lite pyssel med nätet och måste kolla om jag kan flytta hålen så den kommer längre fram för nu är den inte jämn med linjen från huven till stötfångaren (huven är som en keps nu) Det syns på bilden vad jag menar.
Dock får det sitta som det gör nu några dagar. Testade ögonlockena oxå men dom la jag bara dit för att se hur det kommer bli.
Hur fäster man dom? PL400?

Försökte lägga upp bilen här men det gick inte via mobilen. Så dom kommer imorgon wink

Ta dubbelhäftande tejp ist om du någon gång vill återställa bilen.

Finns supertejp på bauhouse som jag satt fast mitt bakemblem på golfen me, satan vad de sitter 10kg/meter tejp klarade den;P

726 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Qorran skrev:
Jävla helvete! mad

Köp coilovers istället!

Du tycker det!
Var ju inne på det först men så jävla dyrt hmm speciellt eftersom jag inte planerar att köra på bana med den tongue
Vilka märken är bra resp dåliga när det håller coilovers?

726 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
tooffen skrev:
Qorran skrev:
Tja!
Idag tänkte jag att jag skulle kolla hur den andra grillen såg ut på.
Det var ju lite pyssel med nätet och måste kolla om jag kan flytta hålen så den kommer längre fram för nu är den inte jämn med linjen från huven till stötfångaren (huven är som en keps nu) Det syns på bilden vad jag menar.
Dock får det sitta som det gör nu några dagar. Testade ögonlockena oxå men dom la jag bara dit för att se hur det kommer bli.
Hur fäster man dom? PL400?

Försökte lägga upp bilen här men det gick inte via mobilen. Så dom kommer imorgon wink

Ta dubbelhäftande tejp ist om du någon gång vill återställa bilen.

Finns supertejp på bauhouse som jag satt fast mitt bakemblem på golfen me, satan vad de sitter 10kg/meter tejp klarade den;P

Ja det kan man ju göra big_smile kan ju testa iaf å se om det håller!

1 140 Inlägg
7 februari 2013
Qorran skrev:
almqvist__89 skrev:
Qorran skrev:
Jävla helvete! mad

Köp coilovers istället!

Du tycker det!
Var ju inne på det först men så jävla dyrt hmm speciellt eftersom jag inte planerar att köra på bana med den tongue

Ska du inte köra på bana så är det ju billigt, finns massa budgetmärken tex. Raceland, JOM, Ta Technix m.m.
Fast dom var rätt dyra till din bil ändå..
http://www.mrtuning.se/p/coilovers-ta-t … eller.html
Jag köpte Ta Technix till min Audi och betalade 2900:-

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...

1 140 Inlägg
7 februari 2013

84 Inlägg
7 februari 2013
almqvist__89 skrev:
http://www.ebay.co.uk/itm/RACELAND-COILOVER-PEUGEOT-406-ADJUSTABLE-SUSPENSION-/251221227999?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7df3b9df Där har du! smile

Riktigt skrot det där. Men det funkar ju om man inte tänker köra bilen.

Mvh//Tobbe

726 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Qorran skrev:
almqvist__89 skrev:

Köp coilovers istället!

Du tycker det!

Ska du inte köra på bana så är det ju billigt, finns massa budgetmärken tex. Raceland, JOM, Ta Technix m.m.
Fast dom var rätt dyra till din bil ändå..
http://www.mrtuning.se/p/coilovers-ta-t … eller.html
Jag köpte Ta Technix till min Audi och betalade 2900:-

Senast jag skrev om coilovers så vart jag starkt avrådd från att köpa budget märken som tex TA. Många som inte var nöjda med det... Mina planer nu är ju att snygga till bilen, sen kanske jobba under huven men det år inte prio 1 nu iaf.

726 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
http://www.ebay.co.uk/itm/RACELAND-COILOVER-PEUGEOT-406-ADJUSTABLE-SUSPENSION-/251221227999?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7df3b9df Där har du! smile

Det jävliga med att handla från utlandet är ju att man måste betala allt på en gång. Just detta pris var ju ingen fara, men 6 och uppåt är lite tajt för mig att lägga ut nu. Måste ha möjlighet att delbetala.
Men eftersom HellMek skrev att det var skit så blir det inte det märket tror jag.

1 140 Inlägg
7 februari 2013
Qorran skrev:
almqvist__89 skrev:

Det jävliga med att handla från utlandet är ju att man måste betala allt på en gång. Just detta pris var ju ingen fara, men 6 och uppåt är lite tajt för mig att lägga ut nu. Måste ha möjlighet att delbetala.
Men eftersom HellMek skrev att det var skit så blir det inte det märket tror jag.

Raceland har ingen erfarenhet själv men jag har flera polare som kört på dom och vart nöjda.
Det är ju inga racecoilovers direkt men för att ta sig från A till B så duger dom galant.

Sen är Ta Technix det "bästa" av budget märkena och jag har sett få klagomål, därimot folk med förutfattada meningar som tror att allt billigt är skit tongue

726 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Qorran skrev:
almqvist__89 skrev:

Raceland har ingen erfarenhet själv men jag har flera polare som kört på dom och vart nöjda.
Det är ju inga racecoilovers direkt men för att ta sig från A till B så duger dom galant.

Sen är Ta Technix det "bästa" av budget märkena och jag har sett få klagomål, därimot folk med förutfattada meningar som tror att allt billigt är skit tongue

Okej, många som skrivit att TA  är alldeles FÖR hårda.. Jätte obehagligt att köra med :-(
Dom billigaste från streetperformance verkar jävligt lockande tongue

1 140 Inlägg
7 februari 2013
Qorran skrev:
almqvist__89 skrev:
Qorran skrev:

Okej, många som skrivit att TA  är alldeles FÖR hårda.. Jätte obehagligt att köra med :-(
Dom billigaste från streetperformance verkar jävligt lockande tongue

Jo för tex en golf 1,2 eller 3 är dom i hårdaste laget men på en tung bil funkar dom riktigt bra.

726 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
NU har jag bestämt mig!!!......vilken kulör jag ska ha iaf tongue
Fick ju 2 lackprover i veckan (men det blir ingen utav dom), men fan va det snurrar i huvet..
Men nu har jag iaf bestämt att det ska vara en färg mellan Vitt och svart tongue vet inte om jag vill avslöja mera roll tongue
Har ju varigt inne på alla möjliga färger men nu får det fan vara nog tycker jag smile

Ang stötdämparna så står det still, koni kunde erbjuda mig deras gula för lite bättre pris men det e fan mycket pengar ändå yikes pengar som inte riktigt finns... så får se hur jag gör, alla förslag är välkomna!!

84 Inlägg
8 februari 2013
almqvist__89 skrev:
därimot folk med förutfattada meningar som tror att allt billigt är skit tongue

Har provat själv samt jobbar med bilar på heltid och kan lova att jag inte kastar ur mig saker utan underlag wink

Mvh//Tobbe

84 Inlägg
8 februari 2013
Qorran skrev:
Fick ju 2 lackprover i veckan (men det blir ingen utav dom), men fan va det snurrar i huvet..
Men nu har jag iaf bestämt att det ska vara en färg mellan Vitt och svart tongue vet inte om jag vill avslöja mera roll tongue
Har ju varigt inne på alla möjliga färger men nu får det fan vara nog tycker jag smile

Ang stötdämparna så står det still, koni kunde erbjuda mig deras gula för lite bättre pris men det e fan mycket pengar ändå yikes pengar som inte riktigt finns... så får se hur jag gör, alla förslag är välkomna!!

Är nån av originaldämparna trasig? Annars byt inte, bara på med "lagom" sänkfjädrar. Tror jag skrivit detta innan...

Mvh//Tobbe

726 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
HellMek skrev:
Qorran skrev:

Är nån av originaldämparna trasig? Annars byt inte, bara på med "lagom" sänkfjädrar. Tror jag skrivit detta innan...

Ja du har skrivit det.
Dom börjar bli slut därför ska jag ha nya, och med sänkning slits dom väl fortare oxå? Tycker jag läst att det lika bra att byta allt på en gång om man ska sänka, speciellt om dämparna inte är riktigt helt 100.

32 Inlägg
9 februari 2013
ja de bästa e ju o byta dom ammtidigt,slipper man ju de sen. ska åxa göra de samma o villa ha bättre väghållning så ska på me nå gas. Tänkte prova på me bana o konbana i sommar smile

726 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Hejhej!
Det går framåt med färgvalet till bilen, nu är det bara lite fin justering kvar :-P

Har ju som sagt snackat mycket med Koni Ang Stötdämpare och sänk fjädrar och det har gått sådär, MEN!! nu ska ni få höra!
Jag har lyckats få sponsring från dom big_smile big_smile
Min alldeles första företags sponsor cool Hihi

Så om ca 2 veckor ska man hämta gula dämpare och sänkfjädrar från dom. Är så sjukt glad.
Slängde iväg frågan om sponsring mest för skojs skull för varför skulle jag få det liksom?! Men joo det gick.

Sök