Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Jo har faktiskt lagt ner en del tankearbete på sånt innan. Men tycker det passar bättre på en ratrod. Och jag är lite oklar över huruvida man framkallar "patina look" på en plastkaross.......
Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Jo har faktiskt lagt ner en del tankearbete på sånt innan. Men tycker det passar bättre på en ratrod. Och jag är lite oklar över huruvida man framkallar "patina look" på en plastkaross.......
Du folierar den bara. Går ju o trycka precis vad som helst på folie.
Eller, så kan man måla den patinerad. Jag samlade o byggde modeller i min tidiga ungdom, o alla små stridsvagnar o annat skit är ju omålad plast från början, men när man var klar så såg dom ut som rostiga 60år gammla härken
Japp! Nu har jag äntligen tagit tag i det svåra. Att färdigställa kylarkonstruktionen. Det fanns ett påfyllningsrör i botten som var lite viktigt... Om man nu vill vatten i kylaren. men jag kapade till och häftade dit. Passade som fabriksmonterad utan att böja, bräcka och bända. Detta trodde jag skulle vara ett jättehatjobb! men tog ingen tid ju..... Då frågar man sig själv varför man drog sig många månader för det.
Det blanka aluminiumröret mitt i bild vi pratar om. Något trångt för slangen va?
Hydraulrören man ser huller om buller ska väck när moroten åker ur. Dom ersätts med stålomspunnen slang.
I detta utrymmet man ser här, som förefaller gott om plats (insugsrör i aluminium bortplockat), ska slangar till/från automatkylaren (som hamnar på andra sidan kylaren) in i kylaren, och sen bak. Men även kylaren till styrservooljan ska hamna där. orginalmonteras precis där anslutningarna sitter i kylaren. Alltså måste även den moddas. Det medför att det inte går att använda orginal rör till den heller..... Nu sitter den på returen och alltså lågtryck. Så det är inte ett så stort problem.
Kommer inte att ta några närbilder på kylaren, då den ser för jävlig ut. Är inte så bra på svetsning i aluminium ännu. Och speciellt inte innan när jag började förstöra den.
Senast redigerat av scaryeyes (5 september 2014)
Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Om du ska ha svart grill spelar det säkert ingen roll om fläkten är svart, men om du ska ha kromad så skulle det vara snyggare om fläkten sitter bakom kylaren, men där finns kanske ingen plats?
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Sådärja! Nu har jag i alla fall gjort nåt som syns. Gasfjäder till 945, men den är lite uttjänt. Ska ha en till på andra sidan. Men principen är klar i alla fall. Sen blir det finishjobb på gångjärnen. Som avfansning, lätthål, krom etc....
Wow, snyggt jobbat. Lätthålen behövs säkert med så avancerade stängningsmekanismer väger väl bly Antar att det kanske inte gör så mycket med så många hästkrafter.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.