ska försöka under vintern att snickra ihop en ascona a till lite retro rally stuk med de rätta grejerna som hörde till på den tiden detta är långt före jag föddes eller ens var påtänkt så kom gärna med ider, tips och trix som kan hjälpa mig/pontus
jo tänkt de nu med att börja med har jag fått tag i en ny nissehedlund kam och ska porta och plana toppen bara så länge men sen när bilen blir färdig i sommar kanske så är det tänkt att de ska börjas bygga på en 2,2 liters motor med smidda kolvar och weber 45 och rubbet
fick tillbaka bakaxeln ifrån blästringen såg riktigt bra ut faktiskt
lyckades även ställa till med ett motor ras påvägen in till bilprovningen skulle gissa på att det är ett vevlager som gått för rasslar å låter som nån slår en slägga i blocket
imorgon blir det obduktion på motorn ska ändå byta topp och växelåda när allt är ute
jo det är väll det men jämt nu sitter jag mest å funderar på om jag ska lägga allt krut på motorn eller bilen nu ett tag framöver så är lite lugnt nu sittter också och väntar på leveransen med polyretanbusningar till bakvagnen så jag kan montera den
goa bilar detta! aldrig kört ascona dock, syftar på gammeloplarna
vad ska det bli för rolig motor? vad var det för kam du fått tag i spec?
vet inte riktigt men lite inne på om jag ska borra upp en 1900 till 2,2 eller trimma en 2,2 med smidda kolvar weber 45or stackar lättat svänghjul planad portad topp med större ventiler kammen jag har är en helt ny nisse hedlund 139 så mycket mer vet jag inte om den än så länge så kan hända jag behöver en vassare sen