Beror väl på vilka fälgar! Inte dyrare än andra bilar!
Syrrans x hade en 330i, gick riktigt bra tycker jag. En kombi, inte så skrytsamt bottendrag kanske, men toppfarten är härlig, medföljde gjorde även hyffsad komfort och en helt OK originalstereo.
Han köpte väl några fälgar för 6500, vet dock inte vad dom hette.. Begagnat då. Höjde bilen X antal stilpoäng iallafall, fast gamla bakdelen på den BMWmodellen (Nej, jag vet inte vilken "E" det var, bara att en del äldre bmw-combis ser riktigt riktigt fula ut bakifrån, ur min synvinkel!
) Ser fin ut framifrån men bakdelen förstörde just den bilen som sjutton. Men dom gick bra, och han hade väl inte direkt några problem med bilen - fastän han körde som en dåre.
Och om du ska köpa nya fälgar och inte kan kränga av/på däck själv, så lär du få betala någon hundralapp för det, bara så att du vet.
Enda bristen på BMW vad jag vet är topplockspackningen. Fast det är väl mestadels till följd av högt varv och/eller ev. utebliven service.
Edit2: Nu ska jag inte glorifiera BMW för mycket! AUDI är störtsköna bilar, väldigt snygga också i mitt tycke.. Går bra och du får även där mycket bil för pengarna! Ett plus kanske är att de är mindre "ungdomskörda" (förutom kanske urquattro, 100, 80.. )