3433
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

214 Inlägg
19 februari 2013
#3301
G-POWER skrev:
fredda_king skrev:
G-POWER skrev:
Det funkar (jag menar kameran blir bländad), jag har testat då jag hade skodan med mitt extraljussystem monterat big_smile

försvann skylten eller såg man inte dig+

Fick inget bot smile Det e ju huvudsaken smile "Över 800w i xenon kan inte ha fel" big_smilebig_smilebig_smile

Dito för mig, dock bara med 5x55W "runt" regskylten. Inget brev i brevlådan. smile

Edit: *disclaimer* Det fungerade för mig, det kanske INTE gör det för andra. Jag tar inget ansvar för era studier av detta fenomen!
Senast redigerat av ajokko (19 februari 2013)

288 Inlägg
19 februari 2013
#3302
lajvN skrev:
AD_ skrev:
Nu har jag en liten fundering! Har nu ikväll kört förbi ett X antal fartkameror med fullmundering igång.
Skulle en kamera klara att få med regplåten på bild när 375W xenon stirrar in i linsen? Särskilt när extraljusen sitter precis ovanför skylten.

Bara en fundering! Sällan jag är i riskzonen och är ingenting jag har tänkt att testa wink

Bara starta lysena och gå och fota med en vanligt kamera?
Ser man det då så ser fartkameran.

Det är iallafall en 600w blixt i kameran, så har du någon ljusenhet som e kraftig åta h''vete så kan du ju testa


7 436 Inlägg
19 februari 2013
#3303
G-POWER skrev:
fredda_king skrev:
G-POWER skrev:

Det funkar (jag menar kameran blir bländad), jag har testat då jag hade skodan med mitt extraljussystem monterat big_smile

försvann skylten eller såg man inte dig+

Fick inget bot smile Det e ju huvudsaken smile "Över 800w i xenon kan inte ha fel" big_smilebig_smilebig_smile

har hänt mig mitt på dagen i solsken,, meo inte alltid det blir bra bilder trots bra förutsättningar wink


577 Inlägg
19 februari 2013
#3304
Sen tar ju kameran bilder med lite vinkel uppifrån så har man stora ljus över hela skylten som sticker ut långt och dessutom bländar så lär de skymma rätt bra kan tyckas. Speciellt kameror för vägtull lär de fungera på.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

398 Inlägg
19 februari 2013
#3305
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

37 Inlägg
20 februari 2013
#3306
HBass skrev:
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h93oED7QlPQ[youtube]

Med priset på vision x lamporna så borde de klara mycket..


grön aktivist
846 Inlägg
20 februari 2013
#3307
HBass skrev:
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile

LED-arbetsbelysning fungerar inte så bra som extraljus oftast då dom är byggda för att sprida ljuset över ett kort avstånd.
Börjar dyka upp lite olika versioner på extraljus med helljus-bild (inte bara en klar lins, utan med en reflektor byggd för det).
Sedan så är i princip alla dyra arbetsbelysningar extremt slitstarka wink.


1 893 Inlägg
20 februari 2013
#3308
HBass skrev:
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile

Hur många tagningar krävdes det, innan de fick filmat med en som klarade fallet?

Att "köra över" nått, som kan sjunka ner i sand, är ett gammalt trick.

De är säkert tuffa grejer, men den reklamen visar bara vad de vill att vi skall se! hmm


Meldem
4 137 Inlägg
20 februari 2013
#3309
Kristian_V skrev:
HBass skrev:
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile

Hur många tagningar krävdes det, innan de fick filmat med en som klarade fallet?

Att "köra över" nått, som kan sjunka ner i sand, är ett gammalt trick.

De är säkert tuffa grejer, men den reklamen visar bara vad de vill att vi skall se! hmm

Det var jävlar vad du har emot alla videos som visar vad saker tål. tongue
Hade man lagt den på betong och sen kört över den, då hade ju det inte blivit nåt kvar av dom. Det säger ju sig självt. Tror inte det är mycket som skulle klara av det faktiskt. speciellt inte elektronisk utrustning. Vad kan en sån där maskin väga? 4-500ton minst? krävs ganska tuffa saker om det ska hålla.. just sayin wink

Jävligt grov sand isf.. vet inte om man kan kalla det sand, det är ju skapligt stora sten i. O sen så är "sanden" garanterat väldigt packad ser det ut som smile


398 Inlägg
20 februari 2013
#3310
TouchOfRed skrev:
Kristian_V skrev:
HBass skrev:
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile

Hur många tagningar krävdes det, innan de fick filmat med en som klarade fallet?

Att "köra över" nått, som kan sjunka ner i sand, är ett gammalt trick.

De är säkert tuffa grejer, men den reklamen visar bara vad de vill att vi skall se! hmm

Det var jävlar vad du har emot alla videos som visar vad saker tål. tongue
Hade man lagt den på betong och sen kört över den, då hade ju det inte blivit nåt kvar av dom. Det säger ju sig självt. Tror inte det är mycket som skulle klara av det faktiskt. speciellt inte elektronisk utrustning. Vad kan en sån där maskin väga? 4-500ton minst? krävs ganska tuffa saker om det ska hålla.. just sayin wink

Jävligt grov sand isf.. vet inte om man kan kalla det sand, det är ju skapligt stora sten i. O sen så är "sanden" garanterat väldigt packad ser det ut som smile

Ja detta är ingen mjuk sand, det är 5x5cm sten sen är det ju inspelat på ett område där de jobbar varje dag med 400-500 ton tunga maskiner och tanken var att argumentet förut var att Lightforce må tåla en shotgun framifrån men skulle bli mos om den körde in i en snödriva. Jag kan dock garantera att dessa lampor t.ex Transporter är hårdare konstruerad än själva bilen, mao skulle lampan tryckas in i bilen och orsaka mer skada på bilen än på sig själv. Inte för att det alltid är positivt men det är vad som skulle hända. Själv sitter mina Transporter på frontbåge i rostfritt strål och jag brukar parkera rakt in mot lite isiga snövallar bara för att jag kan nu hehe wink

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

1 893 Inlägg
20 februari 2013
#3311
HBass skrev:
TouchOfRed skrev:
Kristian_V skrev:
Hur många tagningar krävdes det, innan de fick filmat med en som klarade fallet?

Att "köra över" nått, som kan sjunka ner i sand, är ett gammalt trick.

De är säkert tuffa grejer, men den reklamen visar bara vad de vill att vi skall se! hmm

Det var jävlar vad du har emot alla videos som visar vad saker tål. tongue
Hade man lagt den på betong och sen kört över den, då hade ju det inte blivit nåt kvar av dom. Det säger ju sig självt. Tror inte det är mycket som skulle klara av det faktiskt. speciellt inte elektronisk utrustning. Vad kan en sån där maskin väga? 4-500ton minst? krävs ganska tuffa saker om det ska hålla.. just sayin wink

Jävligt grov sand isf.. vet inte om man kan kalla det sand, det är ju skapligt stora sten i. O sen så är "sanden" garanterat väldigt packad ser det ut som smile

Ja detta är ingen mjuk sand, det är 5x5cm sten sen är det ju inspelat på ett område där de jobbar varje dag med 400-500 ton tunga maskiner och tanken var att argumentet förut var att Lightforce må tåla en shotgun framifrån men skulle bli mos om den körde in i en snödriva. Jag kan dock garantera att dessa lampor t.ex Transporter är hårdare konstruerad än själva bilen, mao skulle lampan tryckas in i bilen och orsaka mer skada på bilen än på sig själv. Inte för att det alltid är positivt men det är vad som skulle hända. Själv sitter mina Transporter på frontbåge i rostfritt strål och jag brukar parkera rakt in mot lite isiga snövallar bara för att jag kan nu hehe wink

Det är ju inte så att man vill framstå som negativ.
Ville mest poängtera att allt man ser inte nödvändigtvis är sant!

Väldigt lätt att gräva ur lite, precis där man skall lägga lampan. Sedan fyller man igen hålet. Och så har man en liten mjukare yta lampan kan sjunka ner i. Mao ren fake... men ändå inte. wink
Skulle marken under, inte varit mjuk, skulle lampan blivit betydligt plattare! lol

Jag körde anläggningsbil i tre år. Miljön i videon är därför inte helt obekant.
Har också varit med om larv band som larvat över både det ena och andra.
Så när jag ser när de larvar över en liten aluminium profil med en maskin som väger tre siffrigt i ton, så är det klart att jag blir "skeptisk" wink Betyder inte att jag är negativ, bara att "jag går inte på den lätta!" tongue

Det är som HBass säger. Inte nödvändigtvis alltid bra om det är för tåligt heller. Puttar man in fronten lite för hårt i nått, är det väl billigare om X-ljusen går sönder. Än att de håller, och så går bilen sönder istället.yikeshmmlol


398 Inlägg
20 februari 2013
#3312
Kristian_V skrev:
HBass skrev:
TouchOfRed skrev:

Det var jävlar vad du har emot alla videos som visar vad saker tål. tongue
Hade man lagt den på betong och sen kört över den, då hade ju det inte blivit nåt kvar av dom. Det säger ju sig självt. Tror inte det är mycket som skulle klara av det faktiskt. speciellt inte elektronisk utrustning. Vad kan en sån där maskin väga? 4-500ton minst? krävs ganska tuffa saker om det ska hålla.. just sayin wink

Jävligt grov sand isf.. vet inte om man kan kalla det sand, det är ju skapligt stora sten i. O sen så är "sanden" garanterat väldigt packad ser det ut som smile

Ja detta är ingen mjuk sand, det är 5x5cm sten sen är det ju inspelat på ett område där de jobbar varje dag med 400-500 ton tunga maskiner och tanken var att argumentet förut var att Lightforce må tåla en shotgun framifrån men skulle bli mos om den körde in i en snödriva. Jag kan dock garantera att dessa lampor t.ex Transporter är hårdare konstruerad än själva bilen, mao skulle lampan tryckas in i bilen och orsaka mer skada på bilen än på sig själv. Inte för att det alltid är positivt men det är vad som skulle hända. Själv sitter mina Transporter på frontbåge i rostfritt strål och jag brukar parkera rakt in mot lite isiga snövallar bara för att jag kan nu hehe wink

Det är ju inte så att man vill framstå som negativ.
Ville mest poängtera att allt man ser inte nödvändigtvis är sant!

Väldigt lätt att gräva ur lite, precis där man skall lägga lampan. Sedan fyller man igen hålet. Och så har man en liten mjukare yta lampan kan sjunka ner i. Mao ren fake... men ändå inte. wink
Skulle marken under, inte varit mjuk, skulle lampan blivit betydligt plattare! lol

Jag körde anläggningsbil i tre år. Miljön i videon är därför inte helt obekant.
Har också varit med om larv band som larvat över både det ena och andra.
Så när jag ser när de larvar över en liten aluminium profil med en maskin som väger tre siffrigt i ton, så är det klart att jag blir "skeptisk" wink Betyder inte att jag är negativ, bara att "jag går inte på den lätta!" tongue

Det är som HBass säger. Inte nödvändigtvis alltid bra om det är för tåligt heller. Puttar man in fronten lite för hårt i nått, är det väl billigare om X-ljusen går sönder. Än att de håller, och så går bilen sönder istället.yikeshmmlol

Beror på vad man har för bil dock tongue Ny huv och grill kan på många bilar vara billigare att byta än 3st 90w Transporter wink

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

Meldem
4 137 Inlägg
20 februari 2013
#3313
HBass skrev:
Kristian_V skrev:
HBass skrev:

Ja detta är ingen mjuk sand, det är 5x5cm sten sen är det ju inspelat på ett område där de jobbar varje dag med 400-500 ton tunga maskiner och tanken var att argumentet förut var att Lightforce må tåla en shotgun framifrån men skulle bli mos om den körde in i en snödriva. Jag kan dock garantera att dessa lampor t.ex Transporter är hårdare konstruerad än själva bilen, mao skulle lampan tryckas in i bilen och orsaka mer skada på bilen än på sig själv. Inte för att det alltid är positivt men det är vad som skulle hända. Själv sitter mina Transporter på frontbåge i rostfritt strål och jag brukar parkera rakt in mot lite isiga snövallar bara för att jag kan nu hehe wink

Det är ju inte så att man vill framstå som negativ.
Ville mest poängtera att allt man ser inte nödvändigtvis är sant!

Väldigt lätt att gräva ur lite, precis där man skall lägga lampan. Sedan fyller man igen hålet. Och så har man en liten mjukare yta lampan kan sjunka ner i. Mao ren fake... men ändå inte. wink
Skulle marken under, inte varit mjuk, skulle lampan blivit betydligt plattare! lol

Jag körde anläggningsbil i tre år. Miljön i videon är därför inte helt obekant.
Har också varit med om larv band som larvat över både det ena och andra.
Så när jag ser när de larvar över en liten aluminium profil med en maskin som väger tre siffrigt i ton, så är det klart att jag blir "skeptisk" wink Betyder inte att jag är negativ, bara att "jag går inte på den lätta!" tongue

Det är som HBass säger. Inte nödvändigtvis alltid bra om det är för tåligt heller. Puttar man in fronten lite för hårt i nått, är det väl billigare om X-ljusen går sönder. Än att de håller, och så går bilen sönder istället.yikeshmmlol

Beror på vad man har för bil dock tongue Ny huv och grill kan på många bilar vara billigare att byta än 3st 90w Transporter wink

Nå, vad har vi lärt oss av det här? .. tongue : Smakar det. Så kostar det ! smile


398 Inlägg
20 februari 2013
#3314
TouchOfRed skrev:
HBass skrev:
Kristian_V skrev:
Det är ju inte så att man vill framstå som negativ.
Ville mest poängtera att allt man ser inte nödvändigtvis är sant!

Väldigt lätt att gräva ur lite, precis där man skall lägga lampan. Sedan fyller man igen hålet. Och så har man en liten mjukare yta lampan kan sjunka ner i. Mao ren fake... men ändå inte. wink
Skulle marken under, inte varit mjuk, skulle lampan blivit betydligt plattare! lol

Jag körde anläggningsbil i tre år. Miljön i videon är därför inte helt obekant.
Har också varit med om larv band som larvat över både det ena och andra.
Så när jag ser när de larvar över en liten aluminium profil med en maskin som väger tre siffrigt i ton, så är det klart att jag blir "skeptisk" wink Betyder inte att jag är negativ, bara att "jag går inte på den lätta!" tongue

Det är som HBass säger. Inte nödvändigtvis alltid bra om det är för tåligt heller. Puttar man in fronten lite för hårt i nått, är det väl billigare om X-ljusen går sönder. Än att de håller, och så går bilen sönder istället.yikeshmmlol

Beror på vad man har för bil dock tongue Ny huv och grill kan på många bilar vara billigare att byta än 3st 90w Transporter wink

Nå, vad har vi lärt oss av det här? .. tongue : Smakar det. Så kostar det ! smile

Ja det är ett mycket sant faktum! smile
Senast redigerat av HBass (20 februari 2013)

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 februari 2013
#3315
granadadr skrev:
G-POWER skrev:
fredda_king skrev:
försvann skylten eller såg man inte dig+

Fick inget bot smile Det e ju huvudsaken smile "Över 800w i xenon kan inte ha fel" big_smilebig_smilebig_smile

har hänt mig mitt på dagen i solsken,, meo inte alltid det blir bra bilder trots bra förutsättningar wink

Med andra ord ökar man inte oddsen för en bra bild om man drar förbi med bra extraljus uppsättning wink

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 februari 2013
#3316
Har letat som en galning, men ändå inte riktigt hittat något vettigt.
Passat Variant 2005 (B5?) Hur är det med LED i parkeringljuset? Behöver man har canbus dioder?
Jag har lyckats hittat något forum som antydde att det inte behövdes, men inte mycket mer.

Är det någon som vet? smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

398 Inlägg
20 februari 2013
#3317
Testa och se efter? Plocka ut en och se om det blir varningsmeddelande i kupén. Ibland kan det dock behövas canbus lampor ändå men det intygar iaf om att det inte finns ljusövervakning.

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

7 436 Inlägg
20 februari 2013
#3318
AD_ skrev:
granadadr skrev:
G-POWER skrev:

Fick inget bot smile Det e ju huvudsaken smile "Över 800w i xenon kan inte ha fel" big_smilebig_smilebig_smile

har hänt mig mitt på dagen i solsken,, meo inte alltid det blir bra bilder trots bra förutsättningar wink

Med andra ord ökar man inte oddsen för en bra bild om man drar förbi med bra extraljus uppsättning wink

klart man ÖKAR oddsen,, sen finns det ju massor av olika orsaker till att en bild inte går att använda wink


1 926 Inlägg
20 februari 2013
#3319
AD_ skrev:
Har letat som en galning, men ändå inte riktigt hittat något vettigt.
Passat Variant 2005 (B5?) Hur är det med LED i parkeringljuset? Behöver man har canbus dioder?
Jag har lyckats hittat något forum som antydde att det inte behövdes, men inte mycket mer.

Är det någon som vet? smile

Inga problem smile

-2005 3bg

577 Inlägg
20 februari 2013
#3320
HBass skrev:
Det talades lite tidigare om hur vidare olika extraljus klarar en snövall, tror ni dessa klarar lite is och snö? smile

testet vid 3:25 var imponerande men resten var väl mer ett test på hur hårt underlaget var

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.


Sök