4017
Sök

Billjud i umeå

9 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Hejsan, tydligen så har BRL i umeå lagts ner!? finns det någon annanstans man kan vända säg till hällst i umeå men de skulle gå att köra en bit också. Och är det någon som vet vad som ska öppna där BRL/ljudverkstan va förut ? ser en skylt som det står ljudpåhjul, men vad är de ? hittar inte så mycket om man googlar.

264 Inlägg
9 december 2012
Vad är du ute efter för ljud?

Umeå Solfilm köpte upp BRL's konkurs lager och har lite grejer hemma, bla några baslådor (som just nu står i Umeå Gatbilars föreningslokal).
Solfilm har en annons på blocket:http://www.blocket.se/vasterbotten/UTFORSALJNING_av_Bilstereotillbehor__Hemmabio_44184262.htm?ca=2&w=1
Men allt han har finns inte med där, lättast är att ringa han.

Vad jag vet så kommer det inte öppna någon ny bilstereohandlare i Umeå, inte på ett tag iaf, LjudpåHjul är en gammal firma.

9 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Jag är inte ute efter nått speciellt ville ba veta hur det stod till. suger att det inte ska finnas nån billjuds återförsäljare i stan då de är lättare att gå till experter å fråga va man ska ha och vad som passar etc än att läsa på i forum där det är "amatörer" som inte alltid har rätt. men men man får hoppas på att det öppnar nått liknande i framtiden!

3 466 Inlägg
10 december 2012
Frexe skrev:
Jag är inte ute efter nått speciellt ville ba veta hur det stod till. suger att det inte ska finnas nån billjuds återförsäljare i stan då de är lättare att gå till experter å fråga va man ska ha och vad som passar etc än att läsa på i forum där det är "amatörer" som inte alltid har rätt. men men man får hoppas på att det öppnar nått liknande i framtiden!

Så det enda ditt inlägg vill säga är att folk på detta forumet är amatörer och att det är förjävligt att ingen har en butik utanför din dörr som du kan handla i?

Att man har en liten butik gör en inte till expert. Däremot finns de flesta av dom som driver Sveriges mest framgångsrika bilstereobutiker här och även många av de killarna som faktiskt bygger dom allra seriösaste billjudsbyggena.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

280 Inlägg
10 december 2012
M_icke_ skrev:
Så det enda ditt inlägg vill säga är att folk på detta forumet är amatörer och att det är förjävligt att ingen har en butik utanför din dörr som du kan handla i?

Att man har en liten butik gör en inte till expert. Däremot finns de flesta av dom som driver Sveriges mest framgångsrika bilstereobutiker här och även många av de killarna som faktiskt bygger dom allra seriösaste billjudsbyggena.

Fast Frexe har en väldigt sund grundinställning. Visst finns det väldigt duktigt folk här men det finns också folk som kommer med rent felaktiga råd och folk som enbart rekommenderar produkter de själva säljer och tjänar pengar på att rekommendera.
Hur ska Frexe som är ny på forumet kunna veta vem som vet vad han pratar om eller vem som bara rekommenderar produkter av egenintresse?
Min rekommendation är att vara väldigt kritiskt inställd till råd eller rekommendationer från folk som man inte vet hur mycket de kan eller som rekommenderar produkter från sitt eget företag.

3 466 Inlägg
10 december 2012
BengtK skrev:
M_icke_ skrev:

Fast Frexe har en väldigt sund grundinställning. Visst finns det väldigt duktigt folk här men det finns också folk som kommer med rent felaktiga råd och folk som enbart rekommenderar produkter de själva säljer och tjänar pengar på att rekommendera.
Hur ska Frexe som är ny på forumet kunna veta vem som vet vad han pratar om eller vem som bara rekommenderar produkter av egenintresse?
Min rekommendation är att vara väldigt kritiskt inställd till råd eller rekommendationer från folk som man inte vet hur mycket de kan eller som rekommenderar produkter från sitt eget företag.

Jaha, till skillnad från om man går till en handlare? För en handlare rekommenderar aldrig sina egna produkter i sin egen butik?

På ett forum finns det betydligt fler som kan rekommendera prylar utan någon egen vinst på detta. Dessutom kan man relativt lätt få en uppfattning om vem som kan något eller inte.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

280 Inlägg
10 december 2012
M_icke_ skrev:
Jaha, till skillnad från om man går till en handlare? För en handlare rekommenderar aldrig sina egna produkter i sin egen butik?

Självklart gör handlaren det men då framgår det men all önskvärd tydlighet att han har ett egenintresse i rekommendationen. Det gör det tyvärr långt ifrån alltid här.
M_icke_ skrev:
På ett forum finns det betydligt fler som kan rekommendera prylar utan någon egen vinst på detta. Dessutom kan man relativt lätt få en uppfattning om vem som kan något eller inte.

Självklart finns det många som kan ge bra rekommendationer av rätt anledningar men det hjälper tyvärr inte en total nybörjare om han inte kan avgöra vem han kan lita på och det tror jag är svårt att avgöra om man inte har några förkunskaper alls inom ämnet oavsett vad det gäller.

742 Inlägg
11 december 2012
Största orsaken att handlaren rekommenderar produkter ur sin egen butik är att dessa produkter kan han. Jag kan inte sitta och rekommendera andra märken som jag inte har så stor produkt kännedom om. Bara dumt! Så tror inte det har så stort med egen intresset att göra! Men visst finns det med!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

9 Inlägg
22 december 2012
Trådstartare
Det jag i grunden menade var att det inte är lika lätt att få tag i grejer då jag tyckte dom på brl har hjälpt mig bra med massa olika byggen. Och ni måste ju förstå att det är drygt att den enda affären som säljer en specifik produkt som billjud lagts ner.  Nu vet jag inte vars alla ni bor men tänk om dom lägger ner eran enda restaurang/bibliotek/mack etc.. så att nästa gång ni ska köpa nått som man i vanliga fall behöv åka 15min med bil måste antingen åka till nästa stad eller beställa på internet.. ganska drygt enligt mig. Och jag menade inte att alla här är amatörer utan att ofta när jag vänt mig till forum får man alltid så många svar med så olika alternativ och folk som säger si och så.

31 Inlägg
17 januari 2013
jag kanske är fel ute men vet någon vars man kan få tag på ett riktigt bra slut steg med duktigt mer kräm i över 1000 watt. bor i umeå trakten och har inte hitta något ställe att köpe ett på förutom bil tema med den känndes sådär XD så har nå något tipps vars jag kan köpa någon bra hemsida eller så? men inget svin dyrt högst 1800 kr om det finns. tack i förhand.

236 Inlägg
17 januari 2013
har ni missat firman Ljudverkstan i Umeå ??! på ersboda

Man måste ha humor

31 Inlägg
17 januari 2013
dom har gått omkull för typ ett halv år sen XD

22 Inlägg
31 januari 2013
Väcker lite liv i den här tråden igen! Så de finns inget ställe i Umeå där man kan hitta specifik billjud eller några som håller på med annat inom bil-området men som även kan billjud?
Har en seat Leon FR-07 och det är så fruktansvärt dåligt ljud med originalhögtalarna!

264 Inlägg
31 januari 2013
Memme112 skrev:
Väcker lite liv i den här tråden igen! Så de finns inget ställe i Umeå där man kan hitta specifik billjud eller några som håller på med annat inom bil-området men som även kan billjud?
Har en seat Leon FR-07 och det är så fruktansvärt dåligt ljud med originalhögtalarna!

Det finns ingen "renordlad" bilstereo butik nej, vad gäller andra företag som säljer så, ja det finns.
Jag kan tyvärr inte ge dig några exakta ställen just nu (förutom biltema och jula.. men jag gissar på att du är ute efter andra grejer), men kolla runt på rekond firmorna, några av dom har iaf haft.
Du kan även kontakta Umeå Solfilm, http://www.umeasolfilm.se/ han köpte nämnligen upp de som fanns kvar på BRL när dom la igen.

Alt. är ju att du tar reda på vad du har för saker i bilen, och gör en internet beställning. Sedan kan man leta efter monteringhjälp..

6 558 Inlägg
2 februari 2013
butiker här i norrland   som finns  .. e väl typ bara  avd  i sundsvall  och nardik i ö-vik

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

529 Inlägg
2 februari 2013
AK Mobilkonsult har ett litet utbud av billjud! http://www.akmobilkonsult.se/

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Sök