3561
Sök

Ratten skakar efter ha kört ner i diket

Volvo850-92
1 680 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Hejsan.

Min bil Volvo 740. Ratten på den skakar efter jag har kört ned i diket.

Det började med att en traktor hade plogat bort all snö. Sen helt plötsligt hade den slarvat lite med att endast göra spår med traktordäcket. Tyvärr så var snön mellan spåret ungefär en halv meter hög så när jag kom där i 70 km/h så gled man bara och halva bilen åkte ned i diket. Det var inge kraftigt. Man gled fin och sakta ned i diket med halva sidan lutande i ca 20 grader. En traktor kom då och drog upp mig. smile

Vad kan ha blivit fel? Kan det vara bromsarna? Var väldigt mycket snö.

42 Inlägg
17 december 2012
böjt styrstag eller liknade kan det vara sad

Övergångsställe: praktisk anordning som gör att man köra över fotgängarna i klunga i stället för en och en :)

2 849 Inlägg
17 december 2012
Snö/is i en fälg. Kolla och ta bort det så blir det säkert bra, såvida inte fälgen fått sig en smäll, men enligt vad du berättar ska väl inte så va fallet.

2 072 Inlägg
17 december 2012
uhlin skrev:
Snö/is i en fälg. Kolla och ta bort det så blir det säkert bra, såvida inte fälgen fått sig en smäll, men enligt vad du berättar ska väl inte så va fallet.

tänkte samma sak.. rengör fälgen.. alt kan fälgen förlorat balansen..

Sandzoo i da house

Volvo850-92
1 680 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
uhlin skrev:

Nope ingen smäll alls smile

Jadu, det blev rätt mycket snö i fälgarna(proppfull) och jag har inte direkt gjort rent dem.
Ska kolla på det smile

Avstängd
1 714 Inlägg
17 december 2012
Böjer man styrstaget står bara hjulen snett, då drar det kanske men inte skakar.
Det har något med fälgarna att göra, och ja, fälgar kan skaka om dem är proppfulla med snö, det blir några kilo felbalans i dem.

Sök