Min bil Volvo 740. Ratten på den skakar efter jag har kört ned i diket.
Det började med att en traktor hade plogat bort all snö. Sen helt plötsligt hade den slarvat lite med att endast göra spår med traktordäcket. Tyvärr så var snön mellan spåret ungefär en halv meter hög så när jag kom där i 70 km/h så gled man bara och halva bilen åkte ned i diket. Det var inge kraftigt. Man gled fin och sakta ned i diket med halva sidan lutande i ca 20 grader. En traktor kom då och drog upp mig.
Vad kan ha blivit fel? Kan det vara bromsarna? Var väldigt mycket snö.
Snö/is i en fälg. Kolla och ta bort det så blir det säkert bra, såvida inte fälgen fått sig en smäll, men enligt vad du berättar ska väl inte så va fallet.
Snö/is i en fälg. Kolla och ta bort det så blir det säkert bra, såvida inte fälgen fått sig en smäll, men enligt vad du berättar ska väl inte så va fallet.
tänkte samma sak.. rengör fälgen.. alt kan fälgen förlorat balansen..
Nope ingen smäll alls
Jadu, det blev rätt mycket snö i fälgarna(proppfull) och jag har inte direkt gjort rent dem. Ska kolla på det
Böjer man styrstaget står bara hjulen snett, då drar det kanske men inte skakar. Det har något med fälgarna att göra, och ja, fälgar kan skaka om dem är proppfulla med snö, det blir några kilo felbalans i dem.