tkd_rille skrev:
Tvattekorg skrev:
tkd_rille skrev:
Mest för garantins skull. Om man blir dålig av en flaska från systemet så lär man ha något skydd. Köper man av en bonde som gör spriten i källaren så har man defenitivt inget skydd.
Man kan inte jämföra med diesel.
Jag sa ju redan från början att är det renat ordentligt så är det ingen fara.
Ska du ha det som argument då när du dricker för mycket? Jag spydde jag vill ha ersättning, Man handlar självklart bara av säkra källor.
Det kan jag väll göra. Principen är densamma, Ska jag jämföra med Coca cola istället? Om en flaska kostar 10 kr på Ica och 20 kr på på Statoil, Handlar du fortfarande på Statoil?
Suck. Alla är ju experter på att göra eget har man ju märkt.
Nej man får ta konsekvenser från sitt drickande. Men om du, låt oss säga något extremt. Som njurar och lever pajjar. Tror du att bonnen bryr sig ett skit om dig ? Om du blir förgiftad av alkohol från bolaget så lär de garanterat följa upp vad felet är.
Ska du jämföra cola så får du jämföra med kopior. De är inte samma sak överhuvudtaget.
Ungdomar handlade självklart bara av 100% säkra källor speciellt här......... Eller nej de var faktiskt av lodisar de handla.
Nu är det iof väldigt ovanligt att bönder bränner men visst. Som motargument då, tror du ett statligt bolag bryr dig ett skit om dig som ensam person, Det händer bara dig då är det en sak, Händer det många blir det givetvis följder. Men Systerbolaget har inget som helst ansvar för dig och din alkoholkonsumtion lika lite som ''bonden'' har som du köpte ditt hemkörda av.
Alltså sabbar du din lever för att du druckit för mycket sprit från bolaget får du inte ut en spänn från dem heller.
Det är aldrig dokumenterat att någon tagit skada av måttligt drickande av bra hembränt, Och faktiskt i dagens läge är det svårare att få tag på hemkört än smuggelvodka.
Och jag litar då mer på min lokala ''bonde'' än jag liter på något som är gjort i polen!
Jag har druckit hemkört i åtta år och jag mår inte sämre av det dagen efter än om jag skulle köpt något på systemet!
Du verkar tro att det bara är fattiglappar och ungdomar som dricker hemkört, Men där fick du en knäpp på näsan för det är vanligare än du tror även ''överklass'' dricker hemkört precis som jag kan njuta av en 18 år gammal single malt kan jag även njuta av en grogg gjort på hembrännt!