3922
Sök

Vilken kamaxel är att rekomendera till volvo 740

92 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
#1
Hej, jag har en 740 utan drivlina stående som projekt övervintern.
Motor och låda ska fixas men jag vill ju mer krut i kärran än 115 hästar.lol
Är sugen på att byta till en vassare kam så vad är att rekommendera?? smile


1 450 Inlägg
26 december 2012
#2
Ja köpte en från kyrkmotorsport, och slängde i min, blev faktiskt lite skillnad:) ky112 tror ja den hette, gör väl inte jätte mycket att enbart byta Kam , men lite gör de ju

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Forummoderator
26 397 Inlägg
26 december 2012
#3
Beror ju på vad för karaktär man vill ha hellre.
Det är ju inte direkt så det ger några hästkrafter i det stora hela..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

218 Inlägg
26 december 2012
#4
vx3 kam  duger gott, sök på blocket eller google.

-

141 Inlägg
26 december 2012
#5
vet om en vx3 för ett par hundra smile

218 Inlägg
26 december 2012
#6
Dallemedballe skrev:
vet om en vx3 för ett par hundra smile

Är den i bra skick så är det bara att slå till!

-

141 Inlägg
26 december 2012
#7
den e i bra skick smile min gamla sålde den för 800 när jag sålde den å han som har den nu vill bara bli av med den smile

141 Inlägg
26 december 2012
#8
hade själv köpt den om jag hade haft en b230 motor i nån av mina bilar smile

92 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
#9
osterback skrev:
vx3 kam  duger gott, sök på blocket eller google.

Jag vill inte säga att vx3 kam inte är bra eller så men jag har grunnat över antingen K eller A kam:D , men jag har ingen som helst aning om vad som händer om man slänger i en K, A kan i bilen:P


Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
26 december 2012
#10
Olsson_95 skrev:
osterback skrev:
vx3 kam  duger gott, sök på blocket eller google.

Jag vill inte säga att vx3 kam inte är bra eller så men jag har grunnat över antingen K eller A kam:D , men jag har ingen som helst aning om vad som händer om man slänger i en K, A kan i bilen:P

Körde K på min 245Turbo och den fungerade skapligt men det är helt klart en sugkam

blev lite taskig respons på lågavarv och ketchup effekten blev påtaglig fast jag körde ett modern aggregat

Sprut är dock krav med K-kammen

vx3:an duger gott och sen lägga lite krut på Grenröret istället för det är den största strypningen på hela bilen

vx3 ihop med en 531topp ger 131hk
ihop med ett "sport" system är du uppe i 136hk
med riktigt grenrör så hamnar du nog bårtåt 145-150hk
om motorn är i bra skick


finns även styrboxar som är pillade på

voc boxarna ger 170hk när man maxar allt man kan när det gäller toleranser och överdimisonerade grejer.

Kör fort så hinner inget hända...

92 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
#11
Ser ut som vx3 kam är det rätta för mig, men behöver jag byta ventiltryckare och ventilfjädrar osv om jag ska ha vx3??? smile
Senast redigerat av Olsson_95 (28 december 2012)


Forummoderator
26 397 Inlägg
28 december 2012
#12
Olsson_95 skrev:
Ser ut som vx3 kam är det rätta för mig, men behöver jag byta ventiltryckare och ventilfjädrar osv om jag ska ha vx3??? smile

Nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök