3179
Sök

Volvo s40 fas 1 - motor fel , den går med mycket dåligt stundtals

10 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Får upp en symbol som säger att det fel på nånting med avgaserna eller något , läste bara lite fort i boken i bilen.

Någon som har vart med om detta förut?

Bilen går jätte bra kanske 400m sen börjar den puttra lite och vill inte ge när jag gasar , utan det tar 1 sekund då känner den gasen igen. Är precis som bilen dör en halv sekund

http://www.youtube.com/watch?v=kJSElkYd … e=youtu.be en film på hur bilen låter när den just är i det läget. Det beter sig helt normalt men stundtals så blir det nåt knas smile

Of World
3 369 Inlägg
30 december 2012
lambdasonden? tongue den lampan som lyser ska väl vara till den? eller har jag fel

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

10 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
lambdasonden? tongue den lampan som lyser ska väl vara till den? eller har jag fel

kan det ha med att avgasröret sitter löst?

354 Inlägg
30 december 2012
Popppe1 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

väldigt troligt! skruva ihop grejerna först å är det fel fortfarande el att lampan ej släcks så har jag felkodsläsare å kan hjälpa dig kanske:)
vart i värmland bor du?

mvh bengt (forshaga)

10 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
rudarmy skrev:
Popppe1 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

väldigt troligt! skruva ihop grejerna först å är det fel fortfarande el att lampan ej släcks så har jag felkodsläsare å kan hjälpa dig kanske:)
vart i värmland bor du?

mvh bengt (forshaga)

Koppla ur batteriet i en halvtimme , lampan slocka och bilen går piggare än vanligt smile men hör av mig igen om det knaser!
mvh Pontus

Sök