4476
Sök

Audi A3TDI vs BMW 320D, BYTESRÅD behövs!

26 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Hej alla, Jag äger i dagsläget en Audi A3 TDI sportback, och jag har fått erbjudandet att byta denna mot en BMW 320D. Jag är väldigt sugen på att byta, men vet inte om jag gör ett "dåligt" byte värdemässigt.
Bilarna kommer att bytas rakt av utan pengar mellan.

Jag skall provköra bmwn på Söndag är tänkt.

Jag vet att han har försökt att få sålt BMWN för 140 000kr, utan resultat.
Audi A3 1.9 TDI 105hk sportback E-POWER 2009 MANUELL .   vs    BMW 320D 166hk AUTOMAT 2007 l

BMW                      AUDI
2007                           2009
2.0 Diesel 166hk          1.9 TDI 105hk
0,65 blandad               0,51 blandad
8000 mil                     8400 mil
Nybesiktigad               Nybesiktigad
4200kr årskatt            skattebefriad tom 2014
Automat                     manuell
7 ägare                      8 ägare
x                               Xenon hel / halv + Led
Farthållare                  Farthållare
Armstöd                     Armstöd
Proffesional Stereo      Audi Concert Stereo
El hissar                     Elhissar
Backsensor                 x
Dimljus                      x
Färddator                   Färddator
Regnsensor                Regnsensor
Multifunktionsratt       x
ACC                          ACC
Elspeglar                   Elspeglar
x                              Avbländbar backspegel
x                              Uppvärmda backspeglar
x                              motorvärmare & kupevärmare

BILD AUDI
http://www.ladda-upp.com/bilder/78603/ttfgfg

BILD BMW
http://www.ladda-upp.com/bilder/78604/ttfgfg
Senast redigerat av tiimmiiee (3 januari 2013)

1 854 Inlägg
3 januari 2013
Hade aldrig bytt.

Din är ju riktigt snygg!
Billigare att äga.
Har ingen koll på BMW i pris men tippar på att du förlorar på det då din är mycke lättare att sälja.

26 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
onej84 skrev:
Hade aldrig bytt.

Din är ju riktigt snygg!
Billigare att äga.
Har ingen koll på BMW i pris men tippar på att du förlorar på det då din är mycke lättare att sälja.

Jag är verkligen sugen på automat, det som lockar mest. Sen att den är lite rappare än min med.
Prismässigt vet ja inte hur vardera bilarna ligger..

847 Inlägg
3 januari 2013
Jag skulle inte ha bytt. Lägg i programvara i din så blir den oxå pigg. Sen tror jag din blir billigare per mil i längden då den dricker mindre o troligtvis kostar mindre i skatt.

oo=00=oo
374 Inlägg
4 januari 2013
Jag skulle byta till BMWn utan att tveka. En BMW som vårdas väl och där service är skött ordentligt håller hur länge som helst, även om den kostar något mer i skatt och bränsle än bilen du jämför med, så är det i regel ett väldigt problemfritt ägande att ha en BMW.

Det som jag tycker verkar lite märkligt är att båda bilarna har haft så många ägare på så kort tid. Visst att några är bilfirmor osv, men ändå..

Det lär ju inte avgöra saken, men:
Du har markerat att Audin har uppvärmda ytterbackspeglar, jag skulle bli väldigt förvånad om BMWn inte har det. Alla mina BMW från 88 och uppåt har haft det. Jag vet att det inte är standard. Men det är väldigt få BMW som säljs nya i Sverige som inte har den finessen.

Freude am fahren!

26 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
M7an skrev:
Jag skulle byta till BMWn utan att tveka. En BMW som vårdas väl och där service är skött ordentligt håller hur länge som helst, även om den kostar något mer i skatt och bränsle än bilen du jämför med, så är det i regel ett väldigt problemfritt ägande att ha en BMW.

Det som jag tycker verkar lite märkligt är att båda bilarna har haft så många ägare på så kort tid. Visst att några är bilfirmor osv, men ändå..

Det lär ju inte avgöra saken, men:
Du har markerat att Audin har uppvärmda ytterbackspeglar, jag skulle bli väldigt förvånad om BMWn inte har det. Alla mina BMW från 88 och uppåt har haft det. Jag vet att det inte är standard. Men det är väldigt få BMW som säljs nya i Sverige som inte har den finessen.

Mycket möjligt att den har det, var bara inget han nämnde.
Värdemässigt, hur tror du dom står mot varann?

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
4 januari 2013
Bilpriser.se borde kunna ge dig en uppfattning om båda bilarnas värde i "kronor och öre".
En snabb koll på Blocket ger ett prisspann på 123000-139900 kr för A3:an (3 bilar) och 140000-142000 kr för BMW'n (2 bilar). Utifrån det fundera jag då på varför han inte fått sålt sin BMW. Är det något "knas" med den eller övervärderar BMW-ägarna generellt sina bilar?

Sök