När jag mappade min Volvo så ville jag ha det så perfekt som möjligt. Totalt 30 timmar inkl mont/demont i bänken a´600kr/h = 18000 200 liter bensin = 2000 Material (en ny givare, oljebyte, div) = 2000
22.000 :-
/Göran
jonTe skrev:
5-10.000 cirkus
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Hoppas du blev nöjd så att det vart välinvesterade pengar..!! Många bilar här på garaget kostar mindre än din mappning gjorde ....huh...
Sahlin
Sharky skrev:
Host....
När jag mappade min Volvo så ville jag ha det så perfekt som möjligt. Totalt 30 timmar inkl mont/demont i bänken a´600kr/h = 18000 200 liter bensin = 2000 Material (en ny givare, oljebyte, div) = 2000
/Göran
jonTe skrev:
5-10.000 cirkus
I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.' Min sida på www.fotosidan.se
/Göran
jonTe skrev:
5-10.000 cirkus
Joo har man inget att utgå ifrån och med många "okända" komponenter blir priset säkert annorlunda. Priset jag tog upp är "finlir" av ett grundprogram t.ex. när man ändat något i hårdvarulistan där leverantören inte har ett färdigt program.
Jga tror att jag då får söka lite på det med priset..jag har i alla fall inte hört att det ska kosta över 20 000:- det är en sak som är klar... Men vi får väl se.
Men någon som kan säga vad det skulle kunna ge i HK? Ett maxantal eller något..så man vet på ett ca i all fall=)!??
MVH/(
Beror heeelt på vara du har för hårdvara (dvs turbo, IC, spridare osv) I ditt läge finns det igentligen ingen anledning att mappa, till din bil finns det redan så många färdiga kit hos de vanliga leverantörerna.
/Göran
jonTe skrev:
5-10.000 cirkus
Joo har man inget att utgå ifrån och med många "okända" komponenter blir priset säkert annorlunda. Priset jag tog upp är "finlir" av ett grundprogram t.ex. när man ändat något i hårdvarulistan där leverantören inte har ett färdigt program.
Kan kosta 5000 ocksåm beror ALLDELES på hur bra bilen går fårn början, och vem som mappar
Problemet är att begreppet "mappa" inte säger exakt vad det är frågan om. Det kan vara allt från att justera rätt soppatryck på en monterat chipp till att som med min motor - sätta upp en helt nybyggt motor med tomt sprut i en vevaxelbänk och mappa rubbet (bara att få motorn att gå korrekt från helt kall till varm tog en hel dag, hamna rätt med kaminställningarna tog en dag med fyra olika inställningar och kurvor där vi valde den vettigaste, hela första dagen gick åt till att köra motorn varm och efterdra topp, byta olja etc etc)
/Göran
Storas skrev:
Kan kosta 5000 ocksåm beror ALLDELES på hur bra bilen går fårn början, och vem som mappar
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI