Polyuretan bussningar *powerflex* i framvagnen, finns 3 st per sida har jag för mig.
byt bussningar till styrväxeln oxå..
Styrväxelklämma?
Smalare däck och mindre fälgar gör att den går stadigare..
Trixa lite med hjulinställningen? kolla över spindelleder och P-ändar
Just din kaross av 93 går inte bra efter väg, inte ens när den var ny.. så det blir en del jobb om man vill få den underbart spårstabil.
Tändstift Endast NGK, inget annat, sök om det. Trionic använder tändstiften som knacksensor och kör man inte med rätt stift så funkar inte knackregleringen och när man gasar på hårt så kan motorn spika sönder. Första veckorna/månaderna går det säkert, men sen kan det rasa
Olja så funkar dexos2. Den finns billigt på oeldepot.de Bara den uppfyller kraven så är det lugnt, och kravet är GM-LL-A-025.
Luftmassemätaren är viktig att kolla upp. Görs på verkstad med tech2, man kollar begärd luftmassa vid fullgasacceleration och kollar det mot luftmassa den mäter upp. Diffar det för mycket så går motorn magert vid hård acceleration när lambdaregleringen är urkopplad och då blir det väldigt varmt och risken för smälta kolvar och dylikt ökar radikalt. Kan rengöras med bromsrengöring eller nått annat lämpligt. Peta inte på trådarna bara!!! Sportluftfilter som man oljar in är döden för luftmassemätare
Vet inte vart du bor, men bor du i närheten av örebro så skulle jag rekommendera att du servar hos Maptun, och ber dom kolla över lite. Dom är grymt duktiga!!
Jag hade själv en 93 aero -01 för 6 år sen och drabbades bara av 3 motorras. Jag har lärt mig den hårda vägen