TheMan89 skrev:
Fyfan va drygt de lär va o montera de insuget
Haha beror på hur man ser det, det är div. fästen, nya spridarkoppar, spjällhus som ska göras rent och monteras, fuelrail ska göras iordning och monteras..
Speciellt drygt är de ju inte
Var till gävle och köpte mig passande hjul
S8 8x18" med dåliga däck, men fälgarna var fin fina!
Sen kom jag och Linus till garaget och hällde upp en grogg
fredagsmys i garaget...
Jag passade på att rensa lite gängor..
Linus putsade rent div. grejer!
S4 Insuget blev lackat mattsvart
Dagen därpå så var vi ute och meckade lite i finvädret
Fann en dammask som behöver bytas fram.
Så här såg motorn ut utvändigt efter fredagkvällens meck... lite ihopsättning för att se var allt ska sitta och höra hemma någonstanns
Min s2a har ju aldrig haft en hel motor när jag sett den så fick ju vrida o vända en del på grejerna innan man visste hur de skulle sitta
Aldrig meckat 5cyl förut, men sett en hel del bilder så man hade ett litet hum
Bytte hjul då jag ska sätta ut de gamla svarta 18"arna på annons såsmåningom.
Så länge fick den stå på mina 17" vinterhjul som jag har till A6an.
Donerade även mitt kromade audi emblem från a6an till s2an istället. Såg så dum/tomt ut i grillen annars
Fick vålda ur de gamla spridarhylsorna, trasiga och fula så beställde nya
Tillslut fick vi även upp ett hål i bakkant på blocket. Till vad undrar ni? Jo original har 2.2l blocket en vattenanslutning här. Vilket 2.5l blocket saknar. Då får man modifiera så man får ngn värme in till kupen sen
Borrade först med en 19mm hålsåg, sen fick jag slipa upp resterande 3mm med slipstift. Sen mäta ut var ja skulle borra/gänga för fästskruven.
Sådär, vattenstos monterad
Fick även hjälp av Tobbe.H idag och måtta ut var vi skulle borra resterande hål till kamremsspännaren. Nu sitter den där! Tog även av toppen och lämnade i måndags iväg den för planing, borrning av topplocksbultar till 12.5mm istället för 11mm som de är original samt montering av div. helicoil gäng till grenröret då ngn dragit av några bultar och några var de taskig gäng i!
STORT TACK TILL LINUS och TOBBE.H som hjälper mig!!