Audi_S1Quattro skrev:
trevligt
väldigt va du köper fälgar
Var så billiga så kunde inte låta bli
17" 5-ekrade bytte jag åt mig mot 4st gamla vinterhjul brorsan hade liggande som han ville ha 400:- för...
Så ja gav brorsan 400:- och bytte bort hans gamla hjul och fick 17" arna
De andra var 16"are som jag tänkte ha som is fälgar alt. vinterfälgar.
De gav jag 500:- för
Greken021 skrev:
riktigt bra jobbat. prem lagd!!!
tackar, men de går segt!
vr6poower skrev:
Hehe ja , hade inte sagt nej till en s2 avant e ju lite ovanligt!
Jaha du skulle ha kommi fram å snackat
Om du e sugen på 7a kammar så e eventuellt mina till salu då jag funderar på att bygga om toppen med värre grejer, men de beror helt på när du skall ha dom isf
Med vänlig hälsning Marcus
Ja därför ja ville ha en
Roligare med en lite udda bil!
NU ÄNTLIGEN UPPDATERING!!!!!Lusten att göra ngt med bilen har varit på G ett tag nu, förra veckan började jag utav en slump
kolla efter en donator bil. Audi s4 eller s6 funderade jag på att inhandla.
Missade en s6a till en norsk för 10k
Jäkla oflyt då den var bes ½ år till och skattad m.m.
Men jagade vidare och fann en bil i delar annons på blocket.
Mailade och kolla va han ville ha för motor, 8000:- fick jag till svar!
Lite för mkt skrev jag och sa att jag hellre la till några tusenlappar och köpte en komplett bil.
Du får köpa min bil för 10k sa han i söndags 4/8
Sagt och gjort, jagade tag i en polare som kunde köra (han har BE-kort vilket jag inte har).
Lånade pappas caravelle 2.5l TDi 4-motion -07 och var och hyrde en boggie-kärra!
Drog iväg och hämtade denna s4a:
Maskinen
25k mil och gick jätte fint i motorn!
Dock läckte den servo olja och vatten i bakkant på toppen...
Vattenläkaget var en enkel sak, en vattenstos som var SLUT.
Servoläkaget var lika enkel det med, ny packning till pluggen uppe på servopumpen samt
till ena banjoskruven uppe på pumpen. Så var allt tätt!
Köpte även mig en ny bult till nedre remskivan då jag ska byta kamrem på maskinen innan jag lyfter ur den ur s4an.
Sen ska motorn i s2an tills jag bygger klart 2.5l maskinen!
Var även förbi Viktor Ihlis på Dahlbäck racing idag och snackade lite skit..
Fick med mig en fläns till org. k24 turbon så jag kan bygga en downpipe nästa vecka.
Var även förbi en kompis i blge och hämtade en oljekylare, NÅGOT större än original.
25-raders ska väl räcka
Ny oljekylare + fläns till downpipen till k24 turbon!
Imorrn stundar kamremsbyte och sen urlyft av maskinen sen kanske man kan få i den i s2an i nästa vecka/helgen ev...
De kliar i mekfingrarna hahaha!
To be continued......................