Rein-O skrev:
Snart 5 månader efter senaste uppdateringen så måste man ju nästan fråga; Har det hänt nåt på sistone? Eller har det stagnerat helt? Hur gick det med sökandet efter T5?
Tjena Rein-O! Och alla andra homies och followers. Kul att någon minns en

Ja det har faktiskt gått fem månader... hela vintern m.a.o. BMW:n står i uthuset, och där har den stått sen i höstas då frosten kom. Jag tror att jag behövde en andningspaus helt enkelt, efter de två årens byggande och en hellyckad besiktning. Allt gick så otroligt bra och smidigt i slutändan att jag kände mig nöjd så långt jag kommit.
Nu i januari var jag också och spontanköpte på mig ett annat sidoprojekt med rostfix. Den ska besiktigas snart, efter en Spanienresa

Jag tror jag suger lite på den karamellen än. Men det är inget stort, en ny charmig brukis bara.
Faktiskt så var jag igår kväll på en filmkväll med min vapendragare och skruvarbroder E. Jag sa åt honom:
- Hördu efter Spanien så får vi börja skruva Bemun igen, våren är ju här!
Han hade säkert väntat länge på de orden...
– Nå vad ska göras då? frågade han.
– Vi ska hitta hundra hästar till under huven, sa jag. Jag får besiktiga den från mitten av april. Så vi börjar med det, sedan tankar vi etanol på vägen hem.
Sådan är alltså i mycket grova drag planen.
I praktiken är det lite mer småfix som ska göras. Detta är det funktionella:
Bilen saknar fortfarande vindrutetorkare och värmefläkt. Bagageutrymmet kring bränsletanken måste fixas till innan jag visar upp den för besiktningsmannen, han krävde det. Och i höstas fick jag ett missljud i toppen, jag är lite orolig för den. Det kan bero på att den läcker olja vid returen från turbon, och trycket blev för lågt. Så det måste tätas.
Vad gäller styrsystemet så höll jag på ett tag i höstas och söka delar till Trionic, men kom av mig. Jag kollade också en del på MS-byggsatser, men... Jag vet att det vore det enda rätta att köra datoriserat, men jag tycker bara det är mer tjusning med att få redneck-lösningar att fungera. Jag kan inte tro att det krävs så mycket hi-tech för att ladda en Holset-bar i den där, tanka etanol, fixa lite med turbofördelaren och få den att gå som ett skållat mumintroll. Skiter det sig så har jag en 2.1-motor liggande...
Ifjol ordnades inga street race här i trakten. Men jag skulle fortfarande vilja att E och jag fick erfara en stripp-dag med bemun.
I trimväg är målsättningarna alltså:
Turbofördelaren i skick, etanol i tanken och sedan till bromsbänken för att höja trycket med bredbandaren inkopplad. De gröna spridarna ska gott räcka till trehundra heppar.
Om en månad kommer jag från Spanien, då rullar vi ut den och börjar. Då blir det också nytt liv i den här tråden
