uhlin skrev:
Hej.
Har haft en massa bilar allt från renault till bmw.
För ca tre år sen köpte jag en saab 900 -94 som har gått näst intill felfritt sen jag köpte den.
Kan säga det ska mycket till att jag ska köpa nåt annat bilmärke efter jag haft denna.
Enda jag behövt kosta på den på tre år är (förutom normala slitdelar) är ABS- enheten som la av.
Sen att bilar rostar, framför allt äldre bilar hör väl mer till regel än undantag, men kan säga det inte är överdrivet
mycket rost på den iallafall, beror helt och hållet på hur den skötts skulle jag vilja påstå.
Sen ett tag tillbaka har jag köpt mig en saab 9-3 -02 Turbo enbart för jag ville ha lite nyare bil.
Den har gått i dag 213*** mil och finns inte alls rost på nåt ställe. Så att saab skulle va dåligt håller inte jag med på, den har ännu gått till full belåtenhet. Ska vi tala om dåliga bilar så tala då om Renault.
Sen att Saab gick i konkurs kan man väl inte skylla företaget som så på, hänger nog mer på ledningen inom Saab.
Kan säga att jag själv var lite emot saab innan jag köpte 900:an men ändrade mig inom kort. Håller inte med på att man sitter dåligt i dem heller. Bra väghållning med anser jag.
De som gnäller på saab tror jag är de som inte ägt nån själv utan går på de som säger allt negativt om saab.
Sitter inte här och försvara saab som den absolut bästa bilen, kan säkert bli fel på den med, men så länge det finns delar som rör sig på ett eller annat sätt så går dom sönder, förr eller senare. What´s it.
Detta är mina erfarenheter om saab och alla för tycka precis som dom vill.