3292
Sök

Varför Saab som hat objekt?

Of World
3 372 Inlägg
2 mars 2013
Andromeda skrev:
Jaja, alla bilar går sönder.

Vi har en Megane III dCI på jobbet som har varit till verkstaden oräkneliga gånger. ESP och ABS går ur funktion hela tiden och handbromsen fastnar, varpå vi fick rådet av Bilia att "ni nog inte bör använda handbromsen när det är kallt". Nu senast har tempgivaren börjat krångla så att han tror att motorn hela tiden är kall så att den drar typ 50% mer soppa.
Den bilen är inte ens två år gammal. Fan vad skönt att man inte har en sån.

ungefär min tanke, alla bilar krånglar.

vafan en polares mercedes E-class -07 har krånglat så mycket som att de finns kvitton för 72k kr... kvalité på topp. 12k mil ochså! men inte fan hatar han märket för de..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

4 261 Inlägg
2 mars 2013
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:
CHEEVA skrev:

köper du länkarmar för 10 000? är de gjorda utav guld eller `?

Jag nej. Men jag har för mig att det kostar 5000 kr att byta länkarm på en E46 på en märkesverkstad om spindelleden blir glapp. Har jag fel?

´
har du säkert inte smile lämnar aldrig in mina bilar på verkstad så där vet jag inte vad det kostar att byta ... men delarna hittar man för ca 2000 för båda sidor

bytte för 2 veckor sen länkarm till min 528 e39  fram vänster sida, för 1000 kr. 500 kr biltema länkarm och min verkstad tog 500 för byte;)

så fantisera inte så mke med priserna tack;smile

George
1 956 Inlägg
2 mars 2013
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:
CHEEVA skrev:

köper du länkarmar för 10 000? är de gjorda utav guld eller `?

Jag nej. Men jag har för mig att det kostar 5000 kr att byta länkarm på en E46 på en märkesverkstad om spindelleden blir glapp. Har jag fel?

´
har du säkert inte smile lämnar aldrig in mina bilar på verkstad så där vet jag inte vad det kostar att byta ... men delarna hittar man för ca 2000 för båda sidor

Har ägt ett X antal BMW. Underbara bilar på alla sätt å vis.. men när det kommer till att byta fram eller bakvagnsdelar är det en mardröm när man tittar på pris.
Vet att det finns snorbilliga satser från Tyskland men man får vad man betalar för.
Som trogen anhängare på Autopower så kan jag garantera att det finns mycket att läsa om ämnet i fråga.

Man ska alltså köra grejer i OEM kvalitet om det ska hålla mer än 2k mil.. och det kostar!
Det mesta är ju I alu.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

Dumpersförare.
970 Inlägg
2 mars 2013
Diss skrev:
Rquired skrev:
Sök skydd och plocka fram popcorn, nu smäller det snart igen!

+1 haha

Kom igen. du sitter inte på facebok så sluta skriv +1. står i garagets regler att man inte får göra det. förbannat löjligt är det.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 mars 2013
panda666 skrev:
CHEEVA skrev:
Andromeda skrev:

´

bytte för 2 veckor sen länkarm till min 528 e39  fram vänster sida, för 1000 kr. 500 kr biltema länkarm och min verkstad tog 500 för byte;)

Men du; vem f*n snackade om e39 då?

"Jag köpte en gräddvisp för 19 spänn på ICA, så kom inte och säg att stekspadar är dyra!" roll

4 261 Inlägg
2 mars 2013
Andromeda skrev:
panda666 skrev:
CHEEVA skrev:

´

Men du; vem f*n snackade om e39 då?

"Jag köpte en gräddvisp för 19 spänn på ICA, så kom inte och säg att stekspadar är dyra!" roll

bmw är bmw, spelar inge roll om det är e46 eller e39, förresten så borde e39 ha dyrare delar än e46 tror ja för det är 5 serie;) ville bara säga att bmw har inte så dyra delar egentligen.

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 mars 2013
Varför envisas ni med att köpa bilar som går sönder?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 mars 2013
caromania skrev:

Haha, ja, vilket märke går aldrig någonsin sönder? smile

6 659 Inlägg
2 mars 2013
Andromeda skrev:
caromania skrev:

Volvo!

Speciellt de äkta svenskarna som tillverkades under 80-90 tal.

Meh.

De/Dem

1 498 Inlägg
2 mars 2013
Malheus skrev:
Andromeda skrev:
caromania skrev:

Volvo!

Meh.

För tillfället handlar ca 25st av trådarna på första sidan Generell felsökning om problem med just Volvo bilar.
Kanske bara en reflektion av en tillfällighet eller?

6 659 Inlägg
2 mars 2013
ascona-tic skrev:
Malheus skrev:
Andromeda skrev:

Volvo!

Meh.

För tillfället handlar ca 25st av trådarna på första sidan Generell felsökning om problem med just Volvo bilar.

Allting är ytligt. :3

De/Dem

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 mars 2013
ascona-tic skrev:
Malheus skrev:
Andromeda skrev:

Volvo!

Meh.

smile

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR04bvV5CSu7v6brp-oL_rmII2WDiDa4FJN7-PYa9AbtBS340giLA

773 Inlägg
2 mars 2013
Alla bilar går sönder men Saab efter konkursen har ju blivit de svarta fåret i just sådana sammanhang som detta. Bytte för första gången på snart 29000 mil i min Saab 9000, koppling, driv knutar, fjädrar och fjäderben fram, kör man med huvudet håller exakt allt men sen finns måndags ex ofc

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 mars 2013
I'll just put these links here...

– Det finns en skillnad mellan den kvalitetsimage som Volkswagen har och verkligheten. Hälften av våra motorskadeärenden handlar om fel på bilar från VW-gruppen. Det är oproportionellt mycket, avrundar Daniel Wollmar.

- See more at: http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08 … ILrS0.dpuf

http://www.zatzy.com/allmaent/388672-vag-problem.html
Senast redigerat av Andromeda (2 mars 2013)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 mars 2013
Malheus skrev:
Andromeda skrev:
caromania skrev:

Volvo!

Meh.

HAHA! Dagens..

Dom som går sönder mest, iallafall utav personliga erfarenheter utav både mina gamla bilar och bekantas..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 418 Inlägg
2 mars 2013
_Glenne_ skrev:
Malheus skrev:
Andromeda skrev:

Volvo!

Meh.

HAHA! Dagens..

Dom som går sönder mest, iallafall utav personliga erfarenheter utav både mina gamla bilar och bekantas..

dom går bara sönder under misshandel:) annars vanlig service var 15000de mil:) kanske nån tysk bosch pump eller nå annat emellanåt:)

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 mars 2013
Johan85 skrev:
_Glenne_ skrev:
Malheus skrev:

Volvo!

Meh.

HAHA! Dagens..

dom går bara sönder under misshandel:) annars vanlig service var 15000de mil:) kanske nån tysk bosch pump eller nå annat emellanåt:)

Klart är att toleranserna helt klart minskat sedan de bilar som designades under 70-80-talen. Farsan hade en 9000 -87 som pendlarbil och körde långa sträckor till jobbet. Sista åren var han så trött på den att han till slut lät bli att byta olja t o m från 45k mil, han fixade bara bilen genom besiktningen med det allra nödvändigaste. Den gick över 50k mil, och det var inte motorn som tröttnade trots 5000+ mil utan oljebyte, utan rosten som slutligen inte gick genom besiktningen samtidigt som kopplingen började bli dålig. Fan, de flesta nya bilar har ju så snäva toleranser att 1000 mil utöver serviceintervallet kan vara förödande, speciellt när den redan gått några tiotals tusen mil...

Avstängd
1 418 Inlägg
3 mars 2013
Andromeda skrev:
Johan85 skrev:
_Glenne_ skrev:

HAHA! Dagens..

Klart är att toleranserna helt klart minskat sedan de bilar som designades under 70-80-talen. Farsan hade en 9000 -87 som pendlarbil och körde långa sträckor till jobbet. Sista åren var han så trött på den att han till slut lät bli att byta olja t o m från 45k mil, han fixade bara bilen genom besiktningen med det allra nödvändigaste. Den gick över 50k mil, och det var inte motorn som tröttnade trots 5000+ mil utan oljebyte, utan rosten som slutligen inte gick genom besiktningen samtidigt som kopplingen började bli dålig. Fan, de flesta nya bilar har ju så snäva toleranser att 1000 mil utöver serviceintervallet kan vara förödande, speciellt när den redan gått några tiotals tusen mil...

ja saab är bäst:)

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 mars 2013
Johan85 skrev:
Andromeda skrev:
Johan85 skrev:

ja saab är bäst:)

Öh, jag sade att 80-talsbilar håller bättre än bilar från 2000-talet med minimal service?

Men visst, få det till vad du vill om det får dig att må bättre.

Handledare
1 481 Inlägg
3 mars 2013
silversnurran skrev:
Alla bilar går sönder men Saab efter konkursen har ju blivit de svarta fåret i just sådana sammanhang som detta. Bytte för första gången på snart 29000 mil i min Saab 9000, koppling, driv knutar, fjädrar och fjäderben fram, kör man med huvudet håller exakt allt men sen finns måndags ex ofc

Du kan inte jämföra en 9000 med nyare 900, 9-3 och 9-5.
9000 är en betydligt slitstarkare bil som är byggd som en Saab, inte en Opel.

Sök