3989
Sök

Vad anser ni om "Tyskstuk"??

Meister
6 763 Inlägg
16 oktober 2006
laazy skrev:
PyroN skrev:
Sen har vi EPA/A-traktorerna. Dem här känner ni till men jag kan ändå förklara hur dem är i mina trakter, Jag tror dock att det är ganska likt runt om i sverige ändå. Nå väl dessa bilar ser man oftast utanför stan och ute på landet. Föraren är en ung utrustad med Keps,sverige-tröja och en prilla under läppen. Bilarna som gäller är Volvo 140, 240, 740 eller Duett med Några år på nacken och lite rost-skador.

Och stuket här då? Jo man har varit på Micro och köpt solfilm(och slängt på det lite halvtaskigt), Sätesöverdrag med drak-motiv, Närmsta MDS-Baslåda i skuffen,och i bland förekommer också neon under bilen, och slutligen en wunderbaum som man hänger i backspeglen.

Kompletteras gärna med ett par feta navkapslar också.

Du får inte glömma de kapade fjädrarna och att dom oftast är rollade med någon svart alt någon gräslig grön/rosa färg med handmålade flames.

jag måste ju faktist säga att de finns många a-traktorer som är grymt fina och snygga.. men visst finns de rost och spackelhögar.. men de flesta 740 är mycke snyggare än din galant.

men tyskstuklet är väll inget jag gillar.. ett par stora fälgar en sänknong å kanske ett diskretkjolpaket är vad jag gillar

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
16 oktober 2006
camaro67 skrev:
laazy skrev:
PyroN skrev:
Sen har vi EPA/A-traktorerna. Dem här känner ni till men jag kan ändå förklara hur dem är i mina trakter, Jag tror dock att det är ganska likt runt om i sverige ändå. Nå väl dessa bilar ser man oftast utanför stan och ute på landet. Föraren är en ung utrustad med Keps,sverige-tröja och en prilla under läppen. Bilarna som gäller är Volvo 140, 240, 740 eller Duett med Några år på nacken och lite rost-skador.

Och stuket här då? Jo man har varit på Micro och köpt solfilm(och slängt på det lite halvtaskigt), Sätesöverdrag med drak-motiv, Närmsta MDS-Baslåda i skuffen,och i bland förekommer också neon under bilen, och slutligen en wunderbaum som man hänger i backspeglen.

Du får inte glömma de kapade fjädrarna och att dom oftast är rollade med någon svart alt någon gräslig grön/rosa färg med handmålade flames.

jag måste ju faktist säga att de finns många a-traktorer som är grymt fina och snygga.. men visst finns de rost och spackelhögar.. men de flesta 740 är mycke snyggare än din galant.

men tyskstuklet är väll inget jag gillar.. ett par stora fälgar en sänknong å kanske ett diskretkjolpaket är vad jag gillar

Visst kan det finnas snygga a-traktorer med men de flesta är bonnstylade skrothögar (så är det iaf där jag bor)   Smaken är ju somsagt som baken, personligen så tycker jag att 740 är bland det fyrkantigaste och tråkigaste som finns men du får gärna tycka annorlunda.

TVT Member
377 Inlägg
16 oktober 2006
Ja har inget emot någon av stilarna.. bara dom sitter på rätt bil... wink

det jag gillar med Tysk-stuket är att ofta ger ett lite mer race betonat stuk, dom har ofta en halv. alternativt en helbur i bilen... lite rensad inredning... det tilltalar mej...! Även om ja gärna vill ha större fälgar hähä

jag är inte så mycket för fluff o stora skärmar i bilen.. nae, Tv:n kan ja titta på hemma... Det gäller i alla fall i min bil,

sen kan det vara grymt kul att gå o spana in rena showbyggen på träffar, med motiv lack och 150 skärmar och 20 st 15"s basar... wink

Men alla seriöst modiferade bilar, med en personlig touch av vad ägaren vill ha brukar ju på ett eller annat sätt vara fräscha...

Men för mej ska det var ett cleant stuk... Vad det innebär kan dock variera...tongue

...
82 Inlägg
16 oktober 2006
Goffen skrev:
volvo 740 kapade fjädrar och rost........svenskstuk ftw

ha ha.. smile

781 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Hhmmm...Intressant.Själv gillar jag INTE Tyskstuket med små breda fälgar.Sen finns det givetvis en gräns för hur stora fälgar man kan smälla på en bil utan att dom tar bort fokus helt på resten av bilen..

Själv experimenterar jag lite o testar vad som kan vara snyggt.Det blir nog en del på magkänslan.Sen kvittar det nog nästan hur nöjd man blir,man vill testa annat efter en tid ändå.Vissa byter objekt o köper ngt nytt,andra bygger om sin bil hela tiden..

305 Inlägg
17 oktober 2006
Italienskt stuk? tongue
Nej CLEANT, LÅGT och BRETT ska det var big_smile

121 Inlägg
17 oktober 2006
Jag e helsåld på tyskstuket med lågt och med snygga fälgar och fixad i personlig stil. är inte så förtjust i överdrivna ombyggen.

Att komma två är att förlora!

lundwall
17 oktober 2006
Ett stuk som är värt att nämna är mexicalistuket eller mexarstuket. Pickups som är ohemult mycket sänkta, och så "extremtyska" fälgar på, dvs 14-16" som är bortåt en 20" breda (ja, jag skämtar inte) och så mycket blingbling och glitter som möjligt. Detta stuket har varit poppis hos alla Raoul och Jose alla de år jag varit i Californien. Helt galet.

Själv föredrar jag cleana saker, rena ytor, mycket gläns men absolut inte mycket krom, helst inget alls. En clean design överlever vilken fluga som helst, som t.ex. drifting.

781 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
Smaken är som bekant som b..Själv är jag rätt såld på svart&krom.Kolfiber är ngt jag alltid ogillat totalt men med denna bilen så har jag svängt o tycker faktiskt att det är riktigt ...tja,snyggt,coolt,rejsigt..vet inte vad man ska kalla det.

Sen är det visst en j-a skillnad på att rent puritanskt jobba med äkta kolfiber för viktminskningens o hållbarhetens skull o ena sidan o andra sidan att kanske nöja sig med dito i vinyl som jag bara för att det är läckert..
http://cgi.ebay.de/CARBON-FOLIE-1500-45 … dZViewItem

577 Inlägg
21 november 2008
Tysk stuk! Ja det är okej på vissa bilar typ äldre BMW, GOLF, BUBBLOR!
Nyare bilar blir det inte lika snyggt på!
Min Rosa är det tyskt stuk på fälgarna men den är inte toksänkt för det kommer inte gå att ha eftersom min ska ut på banan bla smile tongue

/Hedman

1 752 Inlägg
21 november 2008
Tyskstuk kan vara hur underbart läckert som helst! Om det görs rätt dvs..finns en del skräckexempel:P

Så antar att jag är mest såld på det,gillar det cleana,låga,breda o framföraltt pedantiska med det hela. inte mycket som slår det:)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

183 Inlägg
21 november 2008
tyskstuk i all ära så länge det inte går till överdrift.
jag tycker tex att det börjar bli lite överdrivet med små jättebreda fälgar med extremt smala däck på.
isf så tycker jag att det är mkt snyggare med någon tum större å inte så extremt smala däck.

såg en m3 e46 eller va dom hete för la, å den herrn hade rätt gott tyskstuk.
19"s fälgar då själva fälgbanan nästan låg å vilade mot den valsade skärmkanten.. de va riktigt grymt!

455 Inlägg
21 november 2008
En E30 eller golf 2 är klockren med tyskstuk, men nyare tyska bilar har så stora hjulhus att det är svårt att få proportion med små hjul, därav att nyare bilar kräver större hjul.

Jag är för mycket sänkning och bra puts, sen är det skitsamma om det är racestuk, drifting, tyskstukat eller sydeuropeiskt.

Så svaret på din fråga: Ja tyskstuk funkar!!!

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 november 2008
http://images.hotrod.com/projectbuild/fbomb/hrdp_0704_37_z+1973_chevrolet_camaro+rear_view.jpg

/thread.

Det här stuket går inte att slå.
Senast redigerat av Siarnaq (21 november 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

482 Inlägg
21 november 2008
Tycker tyskstuk är så grymt fult! Driftstuk är också skitfult!.... Svenskt stuk ska vi inte ens tala om... Nää, jag gillar nog det lite mer raceiga stuket samt det mer cleana stuket. Borttagna dekaler, vita blinkers och ett par feta fälgar räcker för mig smile

EDIT: Är väldigt svag för raceiga 70-tals bilar.
http://farm2.static.flickr.com/1011/1469413083_9c39ff6095_o.jpg
Senast redigerat av rotary12 (21 november 2008)

Jodå... Så är det serru!

Mästare
2 947 Inlägg
21 november 2008
Svensk Stuk Alá Vallåkra Custom är ju najs!
Tyskstuk kan funka men det finns som sagt skräckexempel.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 november 2008
rotary12 skrev:
Tycker tyskstuk är så grymt fult! Driftstuk är också skitfult!.... Svenskt stuk ska vi inte ens tala om... Nää, jag gillar nog det lite mer raceiga stuket samt det mer cleana stuket. Borttagna dekaler, vita blinkers och ett par feta fälgar räcker för mig smile

EDIT: Är väldigt svag för raceiga 70-tals bilar.
http://farm2.static.flickr.com/1011/146 … 6095_o.jpg

Ah fan det glömde jag ju, dom är ju dö-läckra. big_smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

517 Inlägg
21 november 2008
Personligen känns det som Sverige ligger lite efter i "bilmode-världen" när det gäller trender och styling.

Inte för att på något sätt dissa din bil eller så, men den här fast-and-furious-trenden med feta alu-vingar och massa plotter som har hållt i sig nu ett bra antal år håller (äntligen) på ebba-ut, vilket jag tycker enbart hör hemma på ban-bilar.

Är inte sådär jätte hemma på vad som gäller i dagsläget i Tyskland, men där har dem ofta strävat efter att ha så cleana bilar som möjligt med diskreta plåtingrepp som ska få bilen att se proper men ändå kraftigt modifierad.

Du har "bara hängt" på en massa bling-bling utan några exceptionella modifikationer och det blir ju ingen prisvinnare av de... åtminstone inte på något större evenemang.

En annan intressant trend som har letat sig hit är Rat-rod-looken som är på stark fram marsch här i Sverige. Och även den trenden kan man väl tacka vårat grannland i öst för...

Även om den kanske har sitt ursprung från staterna med sina rostiga T-fordar etc, känns det som trenden passerade genom Tyskland innan den kom hit, för det finns flertalet vw-ratrods här på gorg.
Senast redigerat av Ghost_Face (21 november 2008)

4 637 Inlägg
21 november 2008
Decibel skrev:
Personligt stuk gillar jag, man bygger bilen som man vill ha den istället för att följa raggar-reglerna på stan wink

Håller med! Man ska gå efter egen smak, inget är fel. Personligen föredrar jag äldre bilar som är i originalskick eller som är lite omgjorda med originalkänslan kvar. Även seriöst rallysuk är snyggt. Och vi får inte glömma t ex Volvo 142:or med 80-talsstyling.
Senast redigerat av EmilHammarlund (22 november 2008)

Meister
6 763 Inlägg
22 november 2008
camaro67 skrev:
laazy skrev:
PyroN skrev:

Usch fy fan vilka tankar man hade för två år sen.. Nu när man fattar någe så förstår man att de flesta traktorer är spackelhögar..

Tyskstuk är nu helt okej. Men de som jag gillar mest är nog amerikanskt pro-touringstuk. Moderna grejor på gammla muskelbilar. Annars så har jag fastnat i vw-träsket..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/499888_vm7y92.jpg

Sen är de alltid kul att titta på yxbyggen big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/499902_bd6el5.jpg

Det är min melodi big_smile

Sök