Jahajja! nya basen hemma. Som jag inte ens vet om jag kan fåigång
det får tid och tålamod avgöra!
Nytt slutsteg påväg hem modell massor effekt. Har det hemma om ca 3 veckor.
Bestämt mig för att bygga stålbur i bilen så jag slipper all den där reglingen... siktade på 120mm väggar innan. Fick ner dom till underbara 50mm nu:) Räknat på en ca 800 liters låda så kommer få ut ca 350 liter per bas tillslut Avstämningen kommer bilen få avgöra just nu då jag inte vart min peak hamnar vid när väggen väl är i.
Så det som jag vet kommer hända är alltså:
Ny stereo
1st Xs power d2700 på väg hem nu.
1 st Stort mono steg som kommer släppas bilder och info på när det är hemma (ca 3-4 veckor tills jag har det i nävarna)
Bygga bur i fyrkantsprofil/vinkeljärn för hatt hålla vikten nere men samtidigt stabiliteten.
Kolla in vad för basar som kommer kunna ersätta Solo X basarna/basen ifall det inte går att laga.
Bygga nya dörrsidor för 3 st B2 audio es 6-1 kitt
Dra ny kabel till banken bak.
Byta ut generatorn mot en större. Om inte 2 st nya.
Införskaffa mig 1 st processor modell/märke okänt.
____________________________________________________________________________________
Om saker inte hinner lösa sig med basar så kommer jag använda 2 st av mina Re mt10 i en låda som kommer befinna sig innuti den befintliga väggen i bilen som kommer få agera 6th bandpass om jag lyckas få till det.
Det var väl allt för mig tror jag. Inga nya bilder tyvärr men jag kan kasta in något gammalt om det är så.
Bilen ska stå klar 2015 som sagt och innan dess kommer det vara byggnation och och labbning/lek med bilen.
Målet är satt på 160db. Men jag är bra nöjd vid 157db.
Det var allt för mig. Här kommer några random bilder från iår
Pappas nya inköp som vi köpte en bit ovanför Hedemora. Originalbil som rullat 6xxxmil
Jag kommer ta över den när han har tröttnat och då byggs bilen om till något rolig eller behålls original
Vet inte hur jag ska göra.
Mina gamla Audiosystem basar som jag aldrig använde
numera äger Nicko dom och bygger i sin Kangoo.
Kommer lira brutalt fint i den bilen!
Det var la allt ha de bra:)