3487
Sök

Vart köper du dina sommar däck??

680 Inlägg
5 februari 2013
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:
ni som köper online,sen kostar de ju att kränga på skiten med=) vi tar en slant för de

jo. det gör ju de. än så länge. tongue men jag betalar ca 200-300kr för att kränga av och på beroende på fälg. men eftersom ja skall ha klister så får jag nog betala 400 ca..

250 per däck tar vi för onlinedäck

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
jag kollade på :
http://www.nordendack.se/Sommardack_18_ … 8_97W.html

där kosta däcket 980 st = 3920:- för 4. det verkar inte dyrt. Men har aldrig hört talas om Sunitrac. någon som vet om de är bra eller skräp?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

498 Inlägg
5 februari 2013
demk skrev:
Markus1987 skrev:
Inte om man känner personen/firman som gör det åt en big_smile

de kännar man inte pengar på smile

Nej det förstås, men så sällan man är där och fixar såna jobb så drabbar det inte! smile Det är inte så att man utnyttjar det till fullo liksom, köpte ju faktiskt sproitans nya vintersulor av denna firma så snål är man inte!

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:
ni som köper online,sen kostar de ju att kränga på skiten med=) vi tar en slant för de

jo. det gör ju de. än så länge. tongue men jag betalar ca 200-300kr för att kränga av och på beroende på fälg. men eftersom ja skall ha klister så får jag nog betala 400 ca..

fy fan. jag åker till lokala däckverkstad eller skrot, där kränger dom billigt smile

680 Inlägg
5 februari 2013
Tryck_o_pys skrev:
jag kollade på :

där kosta däcket 980 st = 3920:- för 4. det verkar inte dyrt. Men har aldrig hört talas om Sunitrac. någon som vet om de är bra eller skräp?

troligen skräp

680 Inlägg
5 februari 2013
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:

fy fan. jag åker till lokala däckverkstad eller skrot, där kränger dom billigt smile

frågan är hur bra blir de å vad har dom för maskiner , har du dyra 18-22 tum gäller de å ha bra grejer ?

680 Inlägg
5 februari 2013
Markus1987 skrev:
demk skrev:
Markus1987 skrev:
Inte om man känner personen/firman som gör det åt en big_smile

Nej det förstås, men så sällan man är där och fixar såna jobb så drabbar det inte! smile Det är inte så att man utnyttjar det till fullo liksom, köpte ju faktiskt sproitans nya vintersulor av denna firma så snål är man inte!

tillslut blir de många som tänker så...

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:

frågan är hur bra blir de å vad har dom för maskiner , har du dyra 18-22 tum gäller de å ha bra grejer ?

dyra o dyra vette fan. men det är dessa jag skall ha på däcken!: https://www1.garaget.org/archive/127/126444/296339/296339-2802034.jpg iallafall smile och lokala däckverkstaden litar jag på. på lokala skroten har ja varit o krängt förut. och  har inte haft några problem innan smile

680 Inlägg
5 februari 2013
ok vad räknar du som lokal verkstad då?

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
jag kollade på :

troligen skräp

jag fick 4 st nya vinter däck dubbade linglong däck av kompisen, då dom skulle kasta dom från stallet, och ja har kört på dom i vinter och dom är halvslitna nu efter all hårdkörning, men ändå hållt bra för den körningen.
men måste de vara skräp för att det är billigt?hmm

680 Inlägg
5 februari 2013
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
jag kollade på :

troligen skräp

jag fick 4 st nya vinter däck dubbade linglong däck av kompisen, då dom skulle kasta dom från stallet, och ja har kört på dom i vinter och dom är halvslitna nu efter all hårdkörning, men ändå hållt bra för den körningen.

nä smaken som baken,,men tror ju inte dom är så bra vid tvärnit och undanmanöver

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
demk skrev:

Lokal Volvo Kia aukturiserad verksad. känner dom som jobbar där! och dom kan verkligen sin sak kan jag lova smile
service till 110% när man e där smile

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:

troligen skräp

nä smaken som baken,,men tror ju inte dom är så bra vid tvärnit och undanmanöver

där har du 1 poäng. därför man måste fråga, för att se om någon har testat dom?

680 Inlägg
5 februari 2013
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:

Lokal Volvo Kia aukturiserad verksad. känner dom som jobbar där! och dom kan verkligen sin sak kan jag lova smile

å vad tar dom då ?

498 Inlägg
5 februari 2013
demk skrev:
Markus1987 skrev:
demk skrev:

tillslut blir de många som tänker så...

Nå, han har en stor skara stamkunder vartifrån han får sin inkomst ifrån och sen brukar han ofta låta mig också göra jobbet med tanke på att jag jobbat hos honom förut så! Men självklart, vill han ha betalt så får han ju det! Det är inte så att jag vägrar betala om han säger plötsligt att han vill ha betalt! Han har varit i däckbranschen XX antal år så han vet hur han ska handskas med inkomsterna osv.

2 415 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:

å vad tar dom då ?

om de gör det. ca 80-100kr däcket, , men det är bara för jag jobbar brevid dom, morsan känner dom, har jobbat åt dom! kränger jag själv så är det enbart vikterna han vill ha pengar för vilket blir ca 100-150kr smile totalt smile
Senast redigerat av Tryck_o_pys (5 februari 2013)

Rumpmas
3 860 Inlägg
5 februari 2013
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:
demk skrev:

Då skulle inte jag ha något med er att göra på ren princip. Jag betalade en hundring styck för montering och balansering. Det är alltså hos en kille som kör på fritiden och inte säljer däck själv. Finns ingen anledning att betala sådana ockerpriser.

Kan tillägga att han är betydligt bättre på att balansera än Vianor i Västerås enligt mina erfarenheter.
Senast redigerat av Andromeda (5 februari 2013)

680 Inlägg
5 februari 2013
Andromeda skrev:
demk skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Då skulle inte jag ha något med er att göra på ren princip. Jag betalade en hundring styck för montering och balansering. Det är alltså hos en kille som kör på fritiden och inte säljer däck själv. Finns ingen anledning att betala sådana ockerpriser.

Kan tillägga att han är betydligt bättre på att balansera än Vianor i Västerås enligt mina erfarenheter.

ockerpriser ? lätt för såna garage nissar å vara billiga, dom har ingen hyra inget lager ,inga garantier mm

Rumpmas
3 860 Inlägg
5 februari 2013
demk skrev:
Andromeda skrev:
demk skrev:

ockerpriser ? lätt för såna garage nissar å vara billiga, dom har ingen hyra inget lager ,inga garantier mm

Jag säger ju det, han säljer inga däck själv, men du kan beställa från dackonline direkt till honom. Han jobbar med lastbilsdäck och har bra maskiner till bilar hemma i garaget. Garantier lämnar han ju inte på dackonlines däck, men sitt eget arbete lämnar han garanti på. Små firmor har inga kunder till slut om de skiter i kunder när det blir problem. När vi upptäckte att ett däck var fel hade han krängt av alla gamla däck. Han monterade och balanserade de gamla igen, och bytte när rätt däck kommit. Men tog bara betalt för ett byte med balansering trots att det inte ens var hans fel.

Ska jag bara ha däck monterade jag redan köpt går jag ju lätt dit istället för till en demk som ska stå och muttra och svära över dackonline och ta 2,5 ggr priset bara för att markera. Jag tror inte jobbet blir bra utfört alla gånger då när ni uppenbarligen inte vill ha sådana kunder som inte handlar däck till överpriser av er och sätter priset på montering av lösa däck som ni gör därefter...
Senast redigerat av Andromeda (5 februari 2013)

Sök