tooffen skrev:
Vettemannen skrev:
tooffen skrev:
jag kommer åkande på 70väg, bilen framför bestämmer sig att svänga höger.
På den grusvägen står en bil längre in på vägen satt han skulle ledigt få plats.
jag förbereder mig på att mötande bil åker förbi och då lägger jag mig på omkörning för att bromsa in kraftigt på grund av de dåliga väglaget.
så jag väljer att börja gå ut i 50 som då va våran hastighet och glida om försiktigt.
då drar han snabbt i blinkersen och blinkar vänster in på korsande grusväg för att slippa backa mot den bilen in på högervägen.
vilket resulterar i att jag kör på honom bak.
inte en skada på hans bil men min motorhuv fick sig en grej och samma gäller grillen fick en smäll så den är paj.
vems är felet?
vad jag har fått lära mig får man göra vänstersväng på 70väg så länge man INTE hindrar bakomvarande trafik eller utgör trafikfara bakåt.
enligt mig va de hans fel!
Det känns spontant från mitt sätt att se det som att du är oskyldig men FB kan nog svänga till det på nåt sätt, kan bli delat ansvar.
/Benny
hur fan kan de bli delat annsvar man kan ju fan inte bara blinka höger sen poff när jag är påväg om ba pang vänster och svänga direkt han måste kolla bakom satt ingen är bakom och att ingen är på väg att köra om.
Lugn och fin nu. Jag tycker ju att det inte är ditt fel men man har hört om "Solklara" fall som inte blev så solklara sedan. Det kanske inte finns bevis för att motparten först blinkade höger. Hoppas du får rätt.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!