Okej, låter nog som ja får ta och skaffa nya förgasarpackningar. Vilken kam skulle du rekommendera för man ska få bättre vrid mellan 1500 och 4000 rpm?
Okej, låter nog som ja får ta och skaffa nya förgasarpackningar. Vilken kam skulle du rekommendera för man ska få bättre vrid mellan 1500 och 4000 rpm?
V, VX, VX3 och D nog de kammarna du ska söka efter då. (D är just lite slöare än V)
Men hörde av någon här på garaget att vx3 skulle ge dåligt bottendrag?
Stoppar man i en vassare kam så tappar man på botten men får mer på topp.
Vad jag märkt så ger inte VX3 dåligt bottendrag. Stoppade i en i en polares 945a med B230FD och den blev helt klart piggare och knappt märkbart sämre bottendrag jämfört med M-kam. Satt 530-topp på den.
VX3 och 531-topp däremot har jag hört ger ett uselt bottendrag och dålig bränsleekonomi på en sugmotor. Den toppen passar mkt bättre på en turbomotor.
Okej, blir dock en framtid sak men nu till att börja med blir det lite rostlagning, lackering och byte av förgasarpackning. Även varmstartsventilen borde kollas men har ingen aning om var den sitter på denna maskin eftersom haynes-boken bara beskriver en Pierburg förgasar och då sitter det en Solex i min