Jag köpte min 2.7:a ny 2009. Den har fått nya bromsskivor fram. Vanligt fel. Även nånting till xenonljusen är bytt "Ljusenheten" då den flippade ur. (vilket gjorde att hela bilen blinkade som ett flipperspel) I övrigt går den bra och dessa är MYCKET billiga i drift! Den som säger något annat har aldrig haft någon! På långa sträckor är jag nere på 0.89 l/mil och normal körning hemma ligger jag på 0.97 l/mil. Bilen körs dock inte på vintern.
Med den lilla sexan i är bilen mycket trött. Tro mig. Den växlar gärna ner om man drar på och skickar iväg varvräknaren mot sjuka varvtal för att få fart på åbäket. Kör lungt och finn dig i att bli frånåkt av de flesta. Men bilen väcker enorm uppmärksamhet trots att den funnits ett tag. Det kommer ofta fram folk till mig och vill titta.
Bromsskivor och nåt irriterande elfel nån gång ska du vara beredd på. Motor och låda fungerar klockrent och de 2 herrar jag pratat med som kör dessa som taxi har inte haft bekymmer med drivlinan.
Edit: Den var faktiskt ute och kördes i snön för någon månad sedan. Går bra i snön. Min har ESP utan det inkopplat blir den lite "sladdbenägen" provade.
Senast redigerat av Dieselsmurfen (18 februari 2013)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!