3745
Sök

Setup för B18c4

7 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Hallojj!cool

Det är så att jag har en B18c4 motor som ska i min Del sol men innan jag stoppar den under huven på min del sol så vill jag uppgradera lite i motorn så som..

kolvar
Stakar
ventiler
ventilfjädrar
insprutning
kammar
Insug - skunk2 (har redan detta)

men min fråga är vad för märken på dessa bör man kolla efter... min tanke är att i framtiden kanske stoppa i en turbo på denna motor dock ett framtids projekt men ha det i åtanke nått jag glömt så kom med förslag på vad jag bör göra, kanske är det någon där ut som gjort detta redan och använder sig utav en bra setup? smile

"Man måste varva det onda ur dom jävlarna"

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
25 februari 2013
Denna frågan passar betydligt bättre på Honda performance club

Annars kan man börja enkelt med:

Insug - har du.
Kammar - Integra type-r + ventilfjädrarna.
Grenrör - Hytech kopia (bra effekt och prisvärt)
Avgas - 2.25 eller 2.5tum

Och viktigast av allt, en mappningsbar ecu, annars kvittar det hur mycket du trimmar motorn, får ju inte ut effekten.

Ska du börja byta Ventilfjädrar, ventiler, kolvar så börjar det kosta en hel del. Mycket runt omkring som behöver uppgraderas...

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

7 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
supersupra87 skrev:
Denna frågan passar betydligt bättre på Honda performance club

Annars kan man börja enkelt med:

Insug - har du.
Kammar - Integra type-r + ventilfjädrarna.
Grenrör - Hytech kopia (bra effekt och prisvärt)
Avgas - 2.25 eller 2.5tum

Och viktigast av allt, en mappningsbar ecu, annars kvittar det hur mycket du trimmar motorn, får ju inte ut effekten.

Ska du börja byta Ventilfjädrar, ventiler, kolvar så börjar det kosta en hel del. Mycket runt omkring som behöver uppgraderas...

Hondaklubben hade jag helt förträngt hehe

okeej, avgas har jag ett 2.5" system förutom cat Grenrör har jag ett jdm oxå (har jag för mig) osäker hehe länge sen man köpte det så egentligen bara byta kammar och ventilfjädrar, ger det mycket i prestanda ?

"Man måste varva det onda ur dom jävlarna"

Sök