3676
Sök

Lånade pengar till polare för bil.

112 Inlägg
21 februari 2013
Legosoldaten skrev:
Weckis skrev:
Legosoldaten skrev:

Hej! Hoppas också även på att det kommer att funka på den lagliga sidan, om inte det gör det vet jag inte hur jag skall gå vägen, vilket som om jag kommer dit som du sa att han kommer ta det som ett hot, vilket gör det ännu värre, detta skulle iofs kanske ta ett par veckor så får hålla tummarna på att det går bra den lagliga vägen!

Så länge DU inte är synlig utan enbart dina vänner så kan du vara lugn..  Hörsägen är inget hot.
Men den typen av vänner du lånat ut pengar till förstår inte problemet och vet nog hur han kan komma undan å blåsa dig. Han vet garanterat att du inte tar lagen i egna händer eller vågar polisanmäla mm. Han har synat dig sedan länge. Men skulle jag vara i dina kläder skulle jag låta några andra låta göra Skit jobbet med att inkassera dina pengar..

Men det är jag det.

Går det inte genom den lagliga vägen så får det väl bli så, har några kompisar som skulle göra det för ett par hundra

smile

det va det sista jag syftade på.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 februari 2013
Försök att reda ut det som en vuxen mäniska och inte som "gangster"
Alla kan vara gangster bakom skärmen och leka maffia som skicka folk hit och dit.
Men är det värt det för 20k? Vill man verkligen blanda sig in i sånt för 20k? Och jag tror inte någon seriös drivars öns skulle ta uppdraget för den summan annat änn någon pundare som Isåfall skulle tjalla ner dig samma sekund han blir anmäld wink

Nej denna tråd som alla andra på gorg slutar med för många som sett gudfadern.
Ge fan i skit som vapen, kulor etc och ta det den lagliga vägen. Fogde kommer att stötta dig och vara på din sida.
Kan bilhandlaren intyga om att DU har betalat beloppet för HANS bilköp så är han rökt wink
Han kommer att fö räntan räknas från dag 1 samt alla andra avgifter du har tvingats lägga ner. Annars lär han aldrig kunna ta lån i hela sig liv igen. Och om han blåser dig på 20k och han tar det straffet så hade det varit nog för att jag skulle gå vidare med ett lende på läpparna wink

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

48 Inlägg
21 februari 2013
Bevisbördan ligger dock tyvärr på dig.. För att vare sig fogden eller nåt s.k "Svenskt rättsväsende" ska lyfta ett finger, annat än långfingret, så vill de ha bevis. Bevis, bevis och bevis..

* A mother like no other *

95 Inlägg
21 februari 2013
PITSTOP skrev:
Försök att reda ut det som en vuxen mäniska och inte som "gangster"
Alla kan vara gangster bakom skärmen och leka maffia som skicka folk hit och dit.
Men är det värt det för 20k? Vill man verkligen blanda sig in i sånt för 20k? Och jag tror inte någon seriös drivars öns skulle ta uppdraget för den summan annat änn någon pundare som Isåfall skulle tjalla ner dig samma sekund han blir anmäld wink

Nej denna tråd som alla andra på gorg slutar med för många som sett gudfadern.
Ge fan i skit som vapen, kulor etc och ta det den lagliga vägen. Fogde kommer att stötta dig och vara på din sida.
Kan bilhandlaren intyga om att DU har betalat beloppet för HANS bilköp så är han rökt wink
Han kommer att fö räntan räknas från dag 1 samt alla andra avgifter du har tvingats lägga ner. Annars lär han aldrig kunna ta lån i hela sig liv igen. Och om han blåser dig på 20k och han tar det straffet så hade det varit nog för att jag skulle gå vidare med ett lende på läpparna wink

Så som jag läst och uppfattat det så kommer han att ta det den lagliga vägen först. Om det sedan inte skulle gå så tror jag nog att han bör tänka på andra utvägar. 20k är relativt mycket pengar för oss  dödliga, men andra inte tydligen.
Gudfader filmen som du syftar på är en filmdramatisering från 1972 i regi av Francis Ford Coppola och handlar om en maffiafamilj vid namn "Corleone". Vet inte riktigt om du syftar på vem som skall vara maffioso i den här soppan, bedragaren eller han som blivit bredragen. Och spelar ingen roll om  Legosoldaten satt in 20k i handpenning på polarens bil till bilförsäljaren, han skiter fullständigt i vart å vem som fixat fram dessa bara köpeskillingen är rätt. Polaren står som ägare på bilen och  Legosoldaten kan tyvärr bara se på när han kör den så länge inget skuldebrev utfärdats mellan dom. Kronofogden kan givetvis hjälpa till vid en handräckning som det kallas, men polaren kommer givetvis att bestrida denna process och hänvisa till att Legosoldaten var skyldig honom denna summa tidigare och var absolut inget lån. Men man lär sig av sina misstag oavsett dom blir dyrbara eller får ödesdigra konsekvenser. Men de e klart vill man loosa 20k och springa på nästa smäll med ett leende på läpparna så är det helt ok för mig, men har man jobbat sig fram i livet och blir av med skattade 20k, så gör man allt för att få tillbaka dom.. Å givetvis plockar du inte en pundare som just kommit ut från dekis för att prata reson med polaren...
Men detta är min syn på det hela..
Senast redigerat av Weckis (21 februari 2013)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 februari 2013
Forever_alone skrev:
Bevisbördan ligger dock tyvärr på dig.. För att vare sig fogden eller nåt s.k "Svenskt rättsväsende" ska lyfta ett finger, annat än långfingret, så vill de ha bevis. Bevis, bevis och bevis..

Inte helt sant, blir det ord mot ord så avgör tingsrätten vem som har rätt.
Har du då lite bevis och kanske något vittne så vinner du..

48 Inlägg
21 februari 2013
Ett vittne ÄR ett bevis på att avtalet existerar..

* A mother like no other *

4 Inlägg
22 februari 2013
Legosoldaten skrev:
Det är så att min polare gick i tankarna om att köpa en bil hos en bilhandlare, rätt som det var så tog han lån och hade ingen handpenning, han fick heller inte ta ett lån till, så han frågade mig om jag kunde lägga handpenningen på 20,900kr, jag gick med på att lägga dom pengarna i bilen (vart står jag nu, finns inga papper skrivna att jag la pengar i bilen) enda jag har är ett kvitto på att jag satte in pengarna till företaget som sålde bilen som handpenning.

Nu vill han inte betala tillbaks, hur löser jag detta på bästa sätt? Har jag nån chans att gå till Kronofogden?

Då jag enbart har ett kvitto från banken där det står Bilhandlarens Firma namn på, och summan (och att det är insatt av mig såklart)

Har du satt dit din lilla kråka (Namn) så är det kört för dig tyvärr sånna personer är inte vänner som sviker en sad

1 433 Inlägg
22 februari 2013
Akuma skrev:
Gå och slå sönder bilen..och honom.. thats what i would do.

+1

235 Inlägg
22 februari 2013
Kolla allt med rättsväsendet först, om det resulterar i noll så tar du tag i det själv. Finns ingen anledning att han ska kunna glida runt för dina stålar. Så hade ja gjort men det är upp till var och en.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

Osponsrad
1 631 Inlägg
22 februari 2013
beställ massa saker i hans namn i det dubbla värdet av det han är skyldig dig... så gjorde jag mot en "kompis" jag lånade ut pengar till...

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

9 121 Inlägg
22 februari 2013
BudgetDunkaren skrev:
beställ massa saker i hans namn i det dubbla värdet av det han är skyldig dig... så gjorde jag mot en "kompis" jag lånade ut pengar till...

Haha, klockrent! tongue Vad sa han om det då?

Osponsrad
1 631 Inlägg
22 februari 2013
Putteliten skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Han blev redigt sur och snacka om att han skulle dra mig inför rätta och massa annat sånt bullshitsnack såna tröga jävlar snackar om.. Men inget hände och han hade väl lagom skoj med sina 6 abonemang på telia (modell dyraste) och hans nya ikea-säng han fick hemleverad wink Bla annat det jag beställde till han wink

5 198 Inlägg
22 februari 2013
BudgetDunkaren skrev:
Putteliten skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Han blev redigt sur och snacka om att han skulle dra mig inför rätta och massa annat sånt bullshitsnack såna tröga jävlar snackar om.. Men inget hände och han hade väl lagom skoj med sina 6 abonemang på telia (modell dyraste) och hans nya ikea-säng han fick hemleverad wink Bla annat det jag beställde till han wink

lagomt roligt när polisanmälan kommer in och IP nummer med datum och tid kollas, om det är gjort på internet.

unibet
22 februari 2013
gamlingen skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Putteliten skrev:

lagomt roligt när polisanmälan kommer in och IP nummer med datum och tid kollas, om det är gjort på internet.

Därför beställer man nån annanstans där ingen kan spåra en.
Eller så kan man med lite datateknik komma undan det där ganska enkelt o sitta hemma i lugn och ro. tongue
Senast redigerat av unibet (22 februari 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
22 februari 2013
gamlingen skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Putteliten skrev:

Inte direkt svårt att "hamna i ett annat land"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Osponsrad
1 631 Inlägg
22 februari 2013
gamlingen skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Putteliten skrev:

Detta va ca:10 år sen så då va det mkt enklare att lura systemen (går idag oxå) men det va skojigt när man mötte hans far som sa att hans son råkat ut för dataintrång så ngn hade beställt massa grejer till han wink

Hans mor fick även gigantiska dildos att hämta ut (beställde i hans namn men satte märkningen på henne ) haha Nog om detta..

Hoppas Ts får rätt med sin situation !!!

Osponsrad
1 631 Inlägg
22 februari 2013
BudgetDunkaren skrev:
gamlingen skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Detta va ca:10 år sen så då va det mkt enklare att lura systemen (går idag oxå) men det va skojigt när man mötte hans far som sa att hans son råkat ut för dataintrång så ngn hade beställt massa grejer till han wink

Hans mor fick även gigantiska dildos att hämta ut (beställde i hans namn men satte märkningen på henne ) haha Nog om detta..

Hoppas Ts får rätt med sin situation !!!

Ds.. ni vet dom där Sverigehäftena man får i brevlådan.. funkar perfa att skicka in typ hela häftet i andra människors namn wink haha

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 februari 2013
Ibland blir jag ledsen när jag ser att trådar blir låsta på grund av (väljer att inte förkorta) bristfällig rubrik. Samtidigt pågår saker i andra trådar som är... anmärkningsvärda. Vad är garaget.org för ställe undrar jag då, och skickar på så sätt frågan vidare till forumets moderatorer och ägare. Skäms ni inte ens lite?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

KHRacing
22 februari 2013
caromania skrev:
Ibland blir jag ledsen när jag ser att trådar blir låsta på grund av (väljer att inte förkorta) bristfällig rubrik. Samtidigt pågår saker i andra trådar som är... anmärkningsvärda. Vad är garaget.org för ställe undrar jag då, och skickar på så sätt frågan vidare till forumets moderatorer och ägare. Skäms ni inte ens lite?

Håller med till fullo. vissa i denna tråden orde bli bannad utan minsta tvekan anser jag !. att rakt upp o ner uppmundtra till allvarliga brott.. Hmmm ja. banning, polisanmälan m.m borde ligga i Garagets bästa

DEVIL
1 171 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
caromania skrev:

Håller med till fullo. vissa i denna tråden orde bli bannad utan minsta tvekan anser jag !. att rakt upp o ner uppmundtra till allvarliga brott.. Hmmm ja. banning, polisanmälan m.m borde ligga i Garagets bästa

Kan hålla med att det har spårat ur en del, så därför ber jag en _moderator_ att ränsa i tråden.

bmw m power

Sök