Var uppe i garaget och hände dit instrumentpanelen samt drog kablar till alla mätare och knappar:) satan vad kablar det blir;) Bjuder på lite mobilbilder också;)//Jonsson
Tackar:) jo är jäkligt nöjd med det:) känns som att åka dog box:) ska svetsa lite mer på det bara nu när jag är nöjd:) Kommer film också från provturen. Men den ligger på brosans dator;)//Jonsson
En liten video på hur panelen ser ut nu + en uppstart:) http://www.youtube.com/watch?v=SmYOUg1kztQ Har även fått lite problem med stödlagret så det lär byggas om i veckan;) Har byggt en batteri låda som ska sitta bakom passagerarstolen:) //Jonsson
Senast redigerat av Linkjonsson (13 september 2013)
riktigt nice 240!! men vad har du gjort för att få den godkänd med t5??
Tackar. Sitter en 2,5T i den så det är inte riktigt en T5. du får bara åka 220hk/275Nm. en 850 t5 har 225hk/300Nm min 2,5 har orginal 193Hk/270Nm med 0.4 ladd.Men så lite går det ju inte att ladda hehe. Sen behöver du bara en 1031 samt ventilerade bromsar fram./Jonsson
Börjat med coilovers ifram. Köpte ett kit med gänghylsa och mutter:) Grejjorna jag beställde
hylsa till topplagring svarvas
Fjäderben demonteras
gänghylsa punktad för test på bil
Mellan ring svarvas
provmontering
Blev jäkligt nöjd ska bara helsvetsa benen och lackera också. Har beställt ett oljefilterflytt kit så att jag kan få dit krängarn fram utan att det tar i. Fjädrar bak ska köpas och hylsor samt gängrör ska svarvas så det blir lika som fram. Gäller att ligga i is körning på schemat snart Återkommer:D//Jonsson
Hur gick du tillväga när du målade/rostskyddade bakaxeln och hjulhusen? Blästrade du innan å vad använde du för produkter? Snyggt bygge iaf mvh!
Tackar:) Skrapade underedsmassa. Tvättade med en jäkla massa lacknafta. Roterande stålborste och diverse slipmaskiner.Den hårda vägen med andra ord;)//Jonsson