Tjenare!!! Det var länge sen de hände något här men nu är det dags igen att starta upp tråden igen. har mycket som har med att göra att de har dött ut. Nu är det nya tag och motivationen är på topp.
Hänt en del med bilen så kommer låta bilderna tala och fattas de några bilder på vad som har hänt så skriver jag de i slutet.
dags att byta garage så bilen fick komma ut från garaget efter ett år stående på samma plats
kolla vart de droppar ifrån.
nya garaget och min nya plats. sjukt jäkla nice det är. 200 kvadratmeter med loft, kök, toa och lager rum
upp på pallbockar igen så man kan åka iväg med fälgarna och kränga om lite däck
ska bli gott att få på slicksen. (dom har gått ett uppvärmnings varv på Knutstorp)
tur att man kör golf+ (jäkla pensionärs bil) så man får med sig alla däck och fälgar
kommer bli riktigt fläskigt. hade problem med ett däck så vi fick ta fram bazookan
nästan så man ska botten sänka bilen nu när man kan låta däcken smita upp bakom skärmen
måste ta och tvätta fälgarna annars blev det riktigt nice
tog och montera min H&R monotubes coils efter som jag har kört kapat och dämpare som var slut i 2 år. (inte jag som hade kapat)
då var han nere igen på backen. har rätt mycket spel imellan däcket och skärmen. men kan säga att jag kan inte sänka mer. ni kommer förstå senare varför de inte går
inte mycket plats mellan tråget och backen.. här även börjat rensa bort kablar och börja koppla in Maxxecu
jag var mest rädd att fronten skulle ta i men hade lite spelrum i allafall. mindre än ett halvt ciggpaket mellan nederkant och backe. nu förstår ni vrf jag inte kan sänka mer.
dags att ge sig på elen och insidan av bilen alla dörrsidor, fönsterhissar, värmepaket, stereo, airbag och övrig utrustning som jag inte behöver fick åka ur. så nu är det tomt. kommer bättre bild längre ner.
jäklar vad det är shysst att plocka bort fönsterhissar. man släpper fyra bultar sen kan man lyfta ut hela övre ramen och fönsterhissen från dörren. så nu har man typ cabbdörrar. var tvungen att slänga på huven, lyktorna, fronten och ic för att se hur bilen kommer se ut när den är klar.
instrumentpanelen tillbaka efter jätte mycket kabel rensning. blir fint fint de här.
tog bort min
www.fastcar.se dekal och satt dit en vagis dekal ist. blev grymt snyggt. kom sedan på att jag måste kapa ut krockbalken eller om jag bygger såp jag tar bort den och fäster ic på något annat sätt.
sen blev det en lite paus och kunde inte motstå att ta några bilder på bilen. vill bara ut och köra nu, men har fortfarande sprutet kvar.
tänkte visa lite hur nya garaget ser ut. höll på att städa när bilderna togs
ser riktigt trevligt ut nu i bilen efter jag har gömt utan kablar och fått tillbaka de som ska sitta där.
undra vad man ska göra med det här hålet?? några idéer???
funtar på att slänga i fönsterhissar med vev och bygga dörrsida i plast.
hatar el hahaha det ända jag ser är kabel kabel kabel och detta suger. tur att kompisen gör det och inte jag.
medans polaren höll på med det så skruva jag loss turbon och satt ditt vatten anslutningarna.
övre vatten ledning inkopplad
oljeretur inkopplad
undre vattenledning inkopplad.
en före och efter bild. bilen har ändrats rätt mycket på 4 år och jag är inte färdig än
har även börjat sätta fast 5 punkts bältet och montera huvlås. har inge bild på det. kommer nästa
har hänt säkert mer grejer med bilen men har glömt bort det. men de får komma med på nästa uppdatering
nu ligger fokus på att koppla in sprutet och försöka starta upp den.
HA DET BRA!!