A3 1,8tsq - Lindat kabelhärva och tagit bort el som jag inte behöver.
Slänger upp ett långtidsprojekt på Audin! Målet är 500+ whp. de flesta säger att jag är dum som gör det men ska bevisa att det går :) Blivande banbil eller något :)
sådär ja, nu börjar det hända grejer igen. Är du nöjd med bilen generellt sett eller hade du köpt något annat i dagsläget om du skulle börja bygga?
ah jag tyckte det var dags att börja igen hahha jag är skit nöjd med bilen och jag ångrar inte för fem öre att jag börja bygga på den. kommer aldrig sälja den inte ens om jag börjar bygga på något annat någon gång.
okej, kör 940 med diverse småpill på just nu och tänkte köpa något nästa år att börja bygga på och var sugen på en A3 8L QUATTRO 1.8TS men hittar inte så mycket om dom så var lite osäker på om det var värt att bygga på en sådan
okej, kör 940 med diverse småpill på just nu och tänkte köpa något nästa år att börja bygga på och var sugen på en A3 8L QUATTRO 1.8TS men hittar inte så mycket om dom så var lite osäker på om det var värt att bygga på en sådan
okey nice det är ju nackdelen med a3 8l om man ska bygga effekt att man får bygga lite delar själv men man kan hitta delar om man bara lägger ner lite tid på att leta. man har liksom hela tyska ebay eller hemsidor från tyskland. jag tycker a3 är en riktigt rolig bil att köra så de är drf jag bygger på den. plus ska försöka använda delar från nya audi bilar och från andra bilmärken. för de finns inte så mycket effekt delar och om du hittar de du söker så kostar det skjortan
ja faktiskt. det är bara sprutet i stort sätt kvar. men sen är det något som alltid måste rättas till i slutet för att det inte funka.
Rickard-v skrev:
Har du bytt bussningar? de inre i camberstagen bak? De brukar ta slut o glappa. Den blir väldigt instabil vid hårt inbromsning då.
Jag har 4 lösa armar om du vill frächa till dem o byta. (nya bussningar behövs)
ända bussningar som är bytta är i framvagnen. sitter och funderar på om jag ska riva ner bakvagnen i vinter och byta bussningar och fräscha upp lite med lite färg. bussningarna är rätt fräscha men det är alltid skönt att ha nytt. det beror på vad du vill ha för dem (det är dåligt på penga fronten haha )
nu gör jag något som jag hatar att hålla på med och de är att koppla in maxxecu. finns inge värre. mycket huvudvärk och ilska från mitt håll
dags att börja koppla sprutet då har fått ordning på spridarn, tändspolarna. och ett jätte stort tack till pexi92 som hjälper till via telefon så jag kunde koppla ihop kam och vevaxelläges givare. börjat koppla in startpanelen oxå. så jag kan ta tändningslåset och slänga det åt helvete . soppa pump inkopplad.
har även kopplat in startknappen och provat att dra runt motorn med starten och kopplat så att spridarna och tändspolarna öppnar sig.
fast jag har ett problem som jag kommer bli grå hårig på. När jag trycker på startknappen så går motorn runt men spridarna vill inte öppna sig, pumpen går inte och spolarna tänder inte. Så jag koppla om så pumpen går konstant när jag sätter switchen på on. Men ändå händer inget. så om någon har gjort det förut så skulle jag uppskatta att få en dumförklarad ritning hur jag ska koppla in det. (så dum så att jag förstår den)
Ska försöka få ut bilen till en bilträff iår och det kommer bli VAGIS träffen i västerås den 27. måste få tag i ett släp bara. så ska ni dit kom förbi och snacka lite skit.
har halvt listat ut hur jag ska få start panelen att funka har även städat ur bilen lite. för att jag skulle ställa ut den på Vagis träffen.
lastad och klar för att dra den till träffen. Var ett riktigt helvete att få ut den ur garaget. ingen bra bild. tagen med mobilen. det var roligt att få den till någon bilträff iallafall de här året. börjar se bättre ut invändigt. bonus bild. såg rätt bra ut att ha den bakom sig på släp. fan va jag saknar att köra den.
jaha då försöker jag få liv på den här tråden igen.
har inte hänt så mkt men en hel del & har även bytt garage igen pga av dålig hyresvärd.
Har får ordning på maxxecu till 80% går att starta den och ha den på tomgången. försöka gömma lite kablar och grov mappa. Men den ligger på runt 1500-2900 varv (tror den måste mappas kör grundmap bara) för det finns inga luftläckor som kan göra att den skulle ligga högre i varv.
Har även fäst upp håller till plattan jag kommer köra med. har inte så många bilder, för jag har inte orkat fota grejer som det redan finns bilder på om man går bak lite i tråden.
Har dock uppstått något nytt problem. 1. oljan kommer in i vattnet men det är via orginal oljekylen vid oljefilterhuset (hoppas jag). så funderar på att bygga om det och köra separat oljekyl. 2. han stiger bara i temp fast fläkten hoppar igång i full effekt. 3. måste få tag i en drivknut på höger sidan. 4. bygga om avgassystemet för det tar i. (måste köpa lyft innan )
här är min nya garage plats. (måste ta och tvätta av den någon dag, måste bara fixa rutorna fram) så här kommer plattan sitta.
BONUS video En liten snutt från när bilen startades upp efter 2 år.
ska försöka bli bättre att fota och lägga upp där. hoppas motivationen kommer tillbaka nu när nya garaget är tok fint.
Liten snabb uppdatering. har inte hänt så mkt förutom att jag har gjort rent bilen och kort det lite mer trevligare i garaget. Har även börjat bygga om där luftfiltret ska sitta och ta bort luftmassemätaren.
Ska åka och hämta ut ett paket som kommer med ups med lite grejer till bilen, en drivknut, oljefilter och olja.
Sitter och väntar på två paket till där ena består av utbytes del för oljekylen. kan ta vattenkylningen och slänga den någon stans ist blir det extern oljekyl.
Andra paket gör så jag kan använda An kopplingar på vevhusvent ist för massa slangar som tråkar och går sönder, får äntligen användning av min catchtank.
Dom sista paketen borde komma nästa vecka någon gång.
slängde även upp en dekal på bilen. (sätter aldrig upp en invändig dekal själv någon gång mer)
Känns som jag är på väg åt rätt håll nu.
Bilder :
trevligare nu
färgerna matchar bilen förutom lila och den ljus gröna. Skitig bil
Nya dekalen
gett bilen lite kärlek och gjort den ren. funderar på att ha min oljekyl över ic fast högre upp
Kanske blir lite garage tid imorgon annars blir det någon nästa vecka.